Wiadomości

Nowa Dacia Duster już śmiga po ulicach. Jest jeszcze bardziej Dusterem, niż poprzednik

Wiadomości 30.03.2023 110 interakcji

Nowa Dacia Duster już śmiga po ulicach. Jest jeszcze bardziej Dusterem, niż poprzednik

Piotr Barycki
Piotr Barycki30.03.2023
110 interakcji Dołącz do dyskusji

Nowa Dacia Duster zadebiutuje wprawdzie w salonach dopiero w 2024 r., ale już teraz możemy zacząć się domyślać, jak będzie wyglądać i jaka w ogóle będzie. Producent obiecuje, że będzie jeszcze bardziej dusterowata niż do tej pory. 

I żeby nikogo nie trzymać za długo w niepewności, oto nieoficjalne zdjęcia, które zdobyła redakcja motor.es:

Owszem, nowa Dacia Duster jest na nich dość mocno zamaskowana, ale już teraz można się spróbować domyślić co najmniej kilku rzeczy.

Jak będzie nowa Dacia Duster, którą zobaczymy w salonach w 2024 r.?

Można się spodziewać – bo ten trend w motoryzacji niestety nie chce umrzeć – że będzie większa niż dotychczasowy Duster. Studyjny model Bigster (który zresztą widzicie na grafice głównej tego tekstu) mierzy aż 4,6 m, czyli jest o segment większy niż dotychczasowy Duster (4,34 m), ale spokojnie – Bigster teoretycznie zapowiada model wyższy niż Duster. Okolice 4,5 m dla nowego Dustera brzmią więc całkiem rozsądnie, a przy okazji i tak będzie to sporym skokiem w stosunku do tego, co producent oferuje teraz.

Do tego, jeśli spróbować sobie wyobrazić, co kryje się pod maskowaniem – o ile faktycznie jest to finalna wersja – to można oczekiwać, że nowa Dacia Duster sporą część swojej stylistyki będzie czerpać właśnie ze studyjnego Bigstera. Będzie więc dużo bardziej kanciasta, z wyraźnie pionowym frontem (na tyle, na ile pozwolą przepisy) i jeszcze bardziej terenowa. Przynajmniej wizualnie.

Możliwe nawet, że zostanie w dużej mierze zachowany wzór reflektorów – zamaskowany pojazd testowy ma wyraźnie zaklejone zewnętrzne krawędzie przednich kloszy, co może sugerować, że kryje się pod nimi „strzałka”, podobna do tej z Bigstera – i w sumie tej z obecnych modeli marki. Na podświetlane elementy grilla nie ma raczej co liczyć – chociaż kto wie, może je też skutecznie zaklejono, ale umiarkowanie chyba pasuje to do Dacii oraz do potrzeb jej klientów.

Nie powinniśmy natomiast oczekiwać, ze Duster zaoferuje 7 miejsc siedzących – od tego będzie większy Bigster.

Nowa Dacia Duster – co wiemy oficjalnie?

Zgodnie z tym, czego dowiedział się serwis Autocar, Dacia ani trochę nie chce odchodzić od pomysłu na to, czym był Duster do tej pory. Czyli względnie prostym i jak najbardziej opłacalnym autem rekreacyjnym. Przy czym teraz zaoferuje dodatkowo jeszcze przestronniejsze wnętrze i m.in., modułowy system relingów dachowych. Czyli będzie Dusterem jak do tej pory, ale nawet trochę bardziej.

Platformą, na której stanie auto, będzie natomiast dobrze znane już CMF-B, na której jeździ już Sandero i Jogger. Tyle tylko, że w porównaniu do tego pierwszego, Duster zaoferuje pewnie większy rozstaw osi.

Na więcej szczegółów trzeba będzie poczekać pewnie do okolic końcówki przyszłego roku. Zobaczymy, czy Dacii uda się utrzymać atrakcyjną cenę i faktycznie zachować wszystkie elementy, które sprawiały, że ludzie szturmowali salony. Na wolnossące jednostki napędowe niestety raczej nie ma już co liczyć, pozostaje trzymać kciuki za to, żeby udało się zmieścić w 100 000 zł…

Czytaj również:

Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2: test Dacii za 100 tys. zł

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać