Wiadomości

Sezon na koniczynę rozpoczęty – można już zamawiać poliftowe Alfy Romeo Quadrifoglio

Wiadomości 26.06.2023 35 interakcji

Sezon na koniczynę rozpoczęty – można już zamawiać poliftowe Alfy Romeo Quadrifoglio

35 interakcji Dołącz do dyskusji

Podobno za chwilę w sklepach skończą się truskawki. To nic, bo właśnie rozpoczął się sezon na czerwoną koniczynę. Będzie ją można zamówić w salonach Alfa Romeo. Do wyboru są dwa smaki: Giulia Quadrifoglio oraz Stelvio Quadrifoglio.

W salonach Alfa Romeo można już składać zamówienia na nową Giulię i Stelvio Quadrifoglio. Nie wiadomo, ile będą kosztować, ale z pewnością więcej niż przed liftingiem. Wtedy było to odpowiednio 477 tys. zł. za Giulię oraz 499 tys. zł za Stelvio. Wniosek? Magiczna bariera „pół miliona” z pewnością pęknie jeszcze zanim zaczniemy domawiać wyposażenie opcjonalne.

QUADRIFOGLIO

Co nowego w Quadrifoglio?

Pod maską wciąż pracuje kuzyn V-ósemki Ferrari, czyli 2,9-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 520 KM z układem wydechowym marki Akrapovič. Moc trafia na asfalt poprzez tylny most z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, który został zmodyfikowany w wyniku doświadczeń przy projektowaniu ściśle limitowanej Giulii GTA.

QUADRIFOGLIO

Quadrifoglio to elementy z włókna węglowego

Z tego materiału powstała maska, spojler, progi, a nawet wał napędowy. Jest jeszcze przedni splitter z włókna węglowego, który aktywnie kontroluje przepływ powietrza pod pojazdem. Wszystko po to, żeby poprawić stabilność i osiągi. Obie Alfy otrzymały sportowe felgi aluminiowe z 5 okrągłymi otworami. Mają one rozmiar 19 cali w Giulii i 21 cali w Stelvio. W obu przypadkach felgi są przyozdobione czerwonymi, sportowymi zaciskami hamulców. Oba pojazdy przeszły też standardowy lifting razem z innymi wersjami. To oznacza, że z przodu znajdują się teraz reflektory „3 + 3” z nowymi adaptacyjnymi matrycowymi LED-ami z powłoką antyrefleksyjną, a kabina jest bardziej cyfrowa.

QUADRIFOGLIO

We wnętrzu pojawiła się nowa deska rozdzielcza z w pełni cyfrowymi zegarami w formie ekranu TFT o przekątnej 12,3 cala. W Quadrifoglio, oprócz trzech widoków dostępnych w gamie Alfy Romeo – Evolved Relax i Heritage, debiutuje także ekskluzywna konfiguracja Race, która skupia na centralnym ekranie wszystkie najważniejsze informacje: obrotomierz, prędkościomierz i wskaźnik konieczności zmiany biegów tzw. shiftlight. Race, podobnie jak tryby standardowe, jest konfigurowalny.

Poza elektronicznymi zegarami we wnętrzu dominuje połączenie czarnej skóry i Alcantary oraz wykończenie 3D z prawdziwego włókna węglowego na desce rozdzielczej, w tunelu środkowym oraz na boczkach dzrwiowych. Kierownica jest obita skórą i Alcantarą z czarnymi przeszyciami i akcentami z włókna węglowego.

To kto zamawia?

Alfa Romeo Giulia and Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario

Zielone egzemplarze ze zdjęć to samochody z limitowanej serii 100° Anniversario, która powstała w celu uczczenia pierwszego zwycięstwa Alfy Romeo w legendarnym wyścigu Targa Florio. W kwietniu 1923 r. Ugo Sivocci stanął na najwyższym stopniu podium za kierownicą Alfy Romeo RL.

Czytaj dalej:

A jednak są. Oto nowe, jeszcze mocniejsze Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać