Wiadomości

Lifting Mercedesa klasy E: 7 hybryd typu plug-in i 1 nowy silnik. Poza tym na zachodzie bez zmian

Wiadomości 03.03.2020 283 interakcje
Michał Koziar
Michał Koziar 03.03.2020

Lifting Mercedesa klasy E: 7 hybryd typu plug-in i 1 nowy silnik. Poza tym na zachodzie bez zmian

Michał Koziar
Michał Koziar03.03.2020
283 interakcje Dołącz do dyskusji

Mercedes klasy E nie musi walczyć o swoją pozycję na rynku. To jedna z najbardziej popularnych linii modeli na świecie. Poliftowa E-klasa W213 ma za zadanie bardzie utrzymać pozycję, niż rewolucjonizować rynek.

Premiera nowego Mercedesa klasy E doskonale pasowała do tradycji koncernu ze Stuttgartu. Przez pierwsze 30 minut praktycznie nic się nie działo i zacząłem przysypiać, budząc się tylko co jakiś czasu by usłyszeć słowo elektryfikacja powtarzane jak mantra. Poza tym, jak przystało na Niemców, nie zabrakło wielokrotnie użytego wyrazu ofensywa.

Mercedes Klasy E

Po pół godziny gadania o niczym ważni panowie i panie z Mercedesa puścili filmik promocyjny. Podsumowali go obwieszczeniem, że E-klasa po lifcie ma nowy front, nowy tylne lampy i udoskonalenia w środku. Dorzucili coś o hybrydach i zakończyli prezentację. Hey, Mercedes, oddaj mi pół godziny życia!

Mercedes Klasy E 2020

Wyżyłem się, to do rzeczy.

Na szczęście poza bezużyteczną transmisją z premiery, Mercedes opublikował nieco bardziej treściwą informację prasową. Największa zmiana dotyczy napędu. Oferta klasy E poszerzy się o aż 7 hybryd typu plug-in, z silnikami zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Na tym nie koniec mechanicznych nowości. Mercedes wprowadza nowy, czterocylindrowy, dwulitrowy, turbodoładowany silnik M254, oczywiście dostosowany do pracy w autach hybrydowych. Ma mieć 272 KM, a wspierający go motor elektryczny 20 KM.

Mercedes Klasy E

Poza tym zmiany należą raczej do kosmetycznych. W autach po liftingu pojawią się ulepszone systemy wspomagające kierowcę. Wprowadzono też kilka zmian w wyposażeniu. M.in. dwa ekrany na desce staną się standardem, wprowadzono też pakiet ENERGIZING dla foteli, cokolwiek to znaczy. Zapowiedziano też URBAN GUARD, czyli serię systemów mających zabezpieczać auto przed kradzieżą i uszkodzeniami.

Mercedes Klasy E

Stylistycznie tak jak wspomniałem wyżej – zmieniło się bardzo niewiele. Avantgarde stanie się bazową opcją wyglądu zewnętrznego. Zmieniono przednie i tylne lampy, grill i przedni zderzak. Wersja AMG dostała swój własny, inny grill. To tyle, dziękuje, można się rozejść. Najlepiej do salonu Mercedesa kupić znowu to samo odświeżona klasę E, która oglądana z przodu wygląda jak Klasa A.

Mercedes Klasy E

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać