Wiadomości

Manhart RQ 900 to idealnie poprawione Audi RS Q8. Wygląda jakby przybyło z piekła po dusze innych kierowców

Wiadomości 06.07.2021 91 interakcji

Manhart RQ 900 to idealnie poprawione Audi RS Q8. Wygląda jakby przybyło z piekła po dusze innych kierowców

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski06.07.2021
91 interakcji Dołącz do dyskusji

Manhart RQ 900 to wspaniały pomysł na podrasowanie i tak obłędnie mocnego auta jakim jest Audi RS Q8. Niemiecki tuner stworzył bestię, która wygląda jakby przybyła z piekła po dusze innych kierowców.

Stoję na stanowisku, że Manhart to jeden z lepszych aktywnie działających tunerów. W swoich projektach udaje się mu zgrabnie łączyć wygląd z poprawionymi osiągami. Co więcej – całość nie wygląda tak brzydko jak ma to miejsce w przypadku innego niemieckiego tunera – Mansory. Czego nie dotknie sie Manhart to wygląda to nieźle. Jego propozycja powiększenia i tak już imponujących wlotów powietrza w M3 i M4 spotkała się z ciepłym przyjęciem. Pakiet modyfikacji do BMW M2 Competition sprawił, że auto wyglądało jeszcze lepiej niż zawsze. A jak tuner wziął się za Land Rovera Defendera, to wyszedł mu tak idealny, że do tej pory nie wiem czemu tak nie wyjeżdża prosto z fabryki. Tym razem na warsztat trafiło Audi RS Q8. Efekt jest zniewalający.

manhart rq 900

manhart rq 900

Manhart RQ 900 to Audi RS Q8 o wyglądzie bestii

Na pierwszy rzut oka od razu widzimy, że mamy do czynienia z produktem poddanym modyfikacjom przez niemieckiego tunera. Czarny lakier, charakterystyczne złote pasy przez całą długość samochodu i ogromna nalepka Manhart na przedniej szybie nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Do tego tuner użył dużej ilości karbonu. Z tego materiału wykonał grill, poszerzenia nadkoli, spojler dachowy, lotkę na klapie, boczne nakładki na progi oraz dyfuzor.

manhart rq 900

Fajnym motywem są złote akcenty na przednim zderzaku. Besta stoi na 24-calowych felgach. Pneumatyczne zawieszenie zostało obniżone o 30 mm w stosunku do RS Q8, które i tak miało obniżone zawieszenie względem Q8. Doprawdy nie wiem po co w ogóle je podwyższać, skoro i tak zaraz się okaże, że siedzi bliżej asfaltu niż jakieś Audi R8.

W środku zastosowano sporo alcantary i złotych wstawek. O dziwo, uzyskany efekt nie drażni oczu. Można to nazwać sportową elegancją.

Manhart RQ 900 ma 918 KM mocy i 1 180 Nm momentu obrotowego

To znaczny wzrost w stosunku do RS Q8, w którym podwójnie doładowana czterolitrowa V8 generuje 600 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Wzrost mocy uzyskano dzięki zmianie oprogramowania silnika oraz zastosowaniu kilku modyfikacji. Manhart użył karbonowego dolotu firmy Eventuri, w miejsce oryginalnego intercoolera wstawił swój autorski, zmienił turbiny na większe. Wisienką na torcie jest sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z nowymi katalizatorami. Żeby było śmieszniej nie spełniają one wymogów narzuconych przez niemiecki TÜV. W związku z tym na stronie Manharta widzimy napis, że modyfikacja przeznaczona jest tylko na eksport. Każda z czterech prawdziwych rur wydechowych ma 10 cm średnicy. Żeby uzyskany wzrost mocy nie rozsadził automatycznej skrzyni biegów konieczne było jej wzmocnienie i przeprogramowanie.

Żeby cieszyć się takim autem jak  przedstawione w artykule, to oprócz posiadania Audi RS Q8, które można poddać tuningowi, należy wydać u Manharta około 68 tysięcy euro. Zdecydowanie warto. Myślę, że chętnych nie brakuje, a wielu z nich przyjedzie po swojego RQ 900 z dalekich krajów arabskich.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać