Wiadomości

Koniec tego Jeepa w Europie. Elektryfikacja zabija terenówki. Na pożegnanie specjalna wersja FarOut Final Edition

Wiadomości 05.09.2023 114 interakcje

Koniec tego Jeepa w Europie. Elektryfikacja zabija terenówki. Na pożegnanie specjalna wersja FarOut Final Edition

114 interakcje Dołącz do dyskusji

To koniec Jeepa Gladiatora w Europie, dostępnego wyłącznie z silnikiem diesla. Powodem jest kolejny krok w procesie elektryfikacji marki. Na pocieszenie Jeep zaprezentował wersję FarOut Final Edition.

Jeep pokazał Gladiatora w wersji FarOut Final Edition. Ta odmiana ma uczcić pożegnanie modelu, który zostanie wycofany z produkcji w ostatnim kwartale tego roku. Zamiast tego do 2025 r. na rynek trafią trzy (oprócz całkowicie nowego Avengera), w pełni elektryczne modele.

Jeep Gladiator FarOut Final Edition

Od momentu pojawienia się na rynku w 2021 r. minęły zaledwie dwa lata, ale obecny rok jest ostatnim dla modelu Gladiator  w Europie. Na koniec Jeep przygotował specjalną wersję FarOut Final Edition. Oparta na Gladiatorze Overland odmiana oferuje skórzane podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera McKinley oraz podgrzewaną kierownicę, przednie i tylne światła LED, nagłośnienie 9-głośnikowy system audio Premium Alpine z tylnym subwooferem oraz 3-częściowy hard top w kolorze nadwozia z podsufitką Mopar, a także przyciemnione szyby z filtrem przeciwsłonecznym. FarOut Final Edition charakteryzuje też m.in. siedmioszczelinowy grill przejęty z Wranglera, metalowy emblemat „FarOut Edition” na pokrywie tylnej, czarne naklejki na błotnikach nad nadkolami oraz 18-calowe felgi aluminiowe Granite Crystal z czarnym, błyszczącym wykończeniem.

Pod maską to, co zawsze, czyli V6 o pojemności skokowej 2987 cm3  , które generuje moc 194 kW przy 3600 obr./min. i imponujący maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 1.400 obr./min. Silnik współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75. Jeep Gladiator jest również wyposażony w dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1 oraz system „shift on the fly” (przełączanie podczas jazdy).

„Wersja FarOut Final Edition to hołd dla jego popularności i sukcesu. Priorytetem marki Jeep jest obecnie elektryfikacja całej gamy pojazdów, w tym produkcja trzech nowych w pełni elektrycznych samochodów, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w 2025 r.” – powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie

Jeep nie chwali się ani cenami, ani liczbą egzemplarzy wersji FarOut Final Edition, ale za to firma powiedziała jedno. Ten wariant powstał, aby uczcić definitywne zakończenie sprzedaży Jeepa Gladiatora w Europie, będące następstwem przechodzenia marki na w pełni elektryczne napędy. Do 2025 r., oprócz wprowadzonego niedawno na rynek nowego Avengera, Jeep zaprezentuje trzy w pełni elektryczne modele, w tym modele Recon i Wagoneer-S.

Do końca 2030 r. wszystkie samochody marki Jeep dostępne w sprzedaży na rynku europejskim będą w 100% elektryczne – to wkład marki Jeep w realizację celów Stellantis w zakresie osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto.

Czytaj również:

Amerykański Amor mierzył we mnie ze strzelby. Nie trafił. Jeep Gladiator 3.0 V6 – test

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać