Przegląd rynku

Cztery słowa, które do siebie nie pasują: szybka Łada Niva Turbo

Przegląd rynku 29.11.2022 55 interakcji

Cztery słowa, które do siebie nie pasują: szybka Łada Niva Turbo

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski29.11.2022
55 interakcji Dołącz do dyskusji

Szybka Łada Niva Turbo brzmi jak oksymoron, a okazuje się, że ktoś taką rzeczywiście zbudował, a teraz możną ją kupić. Zapnijcie pasy. 

W kategorii rzeczy, które mnie zaskakują, garażowe przeróbki samochodów znajdują się na jednej z czołowych pozycji. Za każdym razem gdy myślę, że widziałem już wszystko i mogę umierać, to gdzieś w sieci pojawia się wehikuł, który sprawia, że łapię się za głowę. Tak jest w przypadku tej wyjątkowej produkcji. Gdyby Mercedes Klasy G od początku został zaprojektowany przez rosyjskie biuro projektowe, to podejrzewam, że tak by wyglądał.

łada niva turbo

Łada Niva Turbo wygląda świetnie

Od razu rzuca się w oczy intercooler w miejscu grilla. Wiesz już, że nie ma miękkiej gry. Z przodu widzimy LED-owe ringi (jak w klasie G) Obrazu dopełniają 22-calowe felgi, które trzeba było ukryć pod plastikowymi poszerzeniami, żeby nie wystawały na sąsiedni pas.

Z tyłu widzimy nowy zderzak i nowe światła LED.

 

Ale najciekawiej jest pod maską

Ależ piękne grube rury. Silnik rozwiercono do 1850 cm3, wyposażono go w sportowy wałek rozrządu, zamontowano duże turbo, dodano drugą chłodnicę i dodatkową chłodnicę oleju. Żeby dało się zatrzymać bestię, to zastosowano pompę hamulcową z Porsche Cayenne Turbo.

łada niva turbo

W środku znajdziemy skórzane fotele z Audi TTS z 2015 r., nowe multimedia, które uroczo wyglądają w starej desce rozdzielczej, a w bagażniku znalazło się miejsce na olbrzymi głośnik kultowej firmy Pioneer.

Zawieszenie jest nowe, otrzymało sprężyny od Kayaby, zaciski hamulców są z Porsche Cayenne Turbo, a same tarcze są od jakiegoś Mercedesa z linii AMG.

Ile to pojedzie i ile ma koni?

To skomplikowane. Z LPG ma ich 175, a po przełączeniu na benzynę liczba ta rośnie do 210. Trwają prace nad wystrojeniem Łady Nivy Turbo do równych 300 KM. Tylko wtedy trzeba będzie napędzać ją metanolem i paliwem wysokooktanowym. Pewien zgrzyt wywołuje cena. Twórca chce za to 30 tysięcy funtów. Obawiam się, że będzie trudno znaleźć amatora na taką Ładę za taką cenę. Najwidoczniej Grekowi strzeliło ouzo do głowy.

PS: to nie jest nawet najmocniejsza Łada Niva Turbo na świecie.

Zdjęcia użyte w tekście pochodzą z ogłoszenia zamieszczonego na classic-trader.co.uk

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać