Audi Q6 e-tron przyłapane prawie bez maskowania. I to w dwóch wersjach
Wiadomości 08.12.2023Jak będzie wyglądać nowe Audi Q6 e-tron? Prawie wszystko już wiadomo. Prototypy powoli zrzucają kamuflaż. Podobnie będą prezentować się wszystkie nowe modele marki.
Jak jeździ nowe Audi Q6 e-tron? Większość dziennikarzy nie ma o tym jeszcze pojęcia. Ja jednak wiem już o tym całkiem sporo. Brałem udział w przedpremierowych jazdach Q6 na Wyspach Owczych. Nie udostępniono nam jeszcze – oczywiście – egzemplarzy produkcyjnych, ale jeździłem już wozem bliskim tego, co pojawi się w 2024 roku w salonach. To ważny model, bo jest pierwszym Audi na nowej platformie PPE (Premium Platform Electric), na której zbudowane będzie m.in. następne Porsche Macan. To interesująca i nietypowa dla Audi płyta podłogowa, bo wyjściowo napęd trafia tu na tył.
Więcej o elektrycznych Audi:
- Jeździłem Audi Q6 e-tron po rondzie pod dnem morza. Test zamaskowanego prototypu
- Widziałem na żywo nowe Audi Q8 e-tron. Coś mi ono przypomina
- Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro jest niemieckie, poważne i bez heheszków. Test
A jak może wyglądać Audi Q6 e-tron?
Tego jeszcze dokładnie nie wiem, bo podczas imprezy w wietrznej krainie jeździłem egzemplarzami w maskowaniu. Specjalny wzór ukrywał detale stylistyki. Mogłem mniej więcej zauważyć np. proporcje Audi albo kształt reflektorów, ale szczegóły w postaci np. grilla czy przetłoczeń pozostawały tajemnicą.
Audi nie zdecydowało się jeszcze na pokazanie Q6 e-tron w całej okazałości, przynajmniej oficjalnie. Pochwaliło się już wnętrzem (gdy jeździłem autem, specjalnie płachty pilnowały, bym nic nie zauważył), ale karoseria pozostaje tajemnicą. Teoretycznie.
Sfotografowano już Audi Q6 e-tron prawie bez żadnego kamuflażu
„Szpiedzy” z aparatami wypatrzyli zarówno Q6 e-tron w odmianie z tradycyjnym kształtem nadwozia, jak i wersję Sportback, czyli taką z opadającą linią dachu. Kamuflaż widoczny na wczesnych egzemplarzach jest symboliczny. W białym, „zwykłym” Q6 e-tron obejmuje głównie emblemat na grillu. W Sportbacku ukrywa się pod nim słupek C.
Jeśli chodzi o stylistykę – z jednej strony jest wymyślona „po nowemu”, jeśli porównujemy model np. z obecnym Q5 (choć Q4 jest bardziej zbliżone wizualnie). Z drugiej, nie ma rewolucji, a nikt, kto uważnie oglądał prototypy i wizualizacje nie powinien być zaskoczony. Uwagę zwracają wąskie LED-owe reflektory z przodu. Cały front robi wrażenie podzielonego na dwie części. Z tyłu szeroka listwa świetlna nie zaskakuje. Sportback robi za to wrażenie dość… zgrabnego. Nie wszystkie SUV-y coupe trzymają proporcje, niektóre prezentują się tak, jakby olbrzym usiadł na tyle zwykłej wersji. Tutaj jest lepiej.
Audi Q6 e-tron wejdzie na rynek w przyszłym roku
Moc silników sięgnie 510 w przypadku wersji SQ6, ale w planach jest też podobno odmiana RS. Zasięg ma wynosić w topowej wersji ok. 600 km.
The electric SUV will debut in early 2024 but we have already seen the exterior and the interior, plus we're familiar with most of the technical specifications #car #auto #cars https://t.co/NBDt6RvAV0
— Carscoops (@Carscoop) December 6, 2023