Wiadomości

Tesla rządzi w Niemczech. W rankingach sprzedaży pobiła elektryczne Volkswageny

Wiadomości 19.10.2022 11 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 19.10.2022

Tesla rządzi w Niemczech. W rankingach sprzedaży pobiła elektryczne Volkswageny

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk19.10.2022
11 interakcji Dołącz do dyskusji

38 500 aut – tyle od początku roku sprzedała w Niemczech Tesla. Volkswagen został w tyle. Firma Elona Muska przekonała do siebie o około 6000 osób więcej.

Volkswagen wciąż rozwija swoją gamę samochodów elektrycznych. ID.3, ID.4 i ID.5 wkrótce doczekają się jeszcze towarzystwa w postaci modeli z innymi cyframi w nazwie. W salonach jest już też efektowny ID.Buzz, czyli nowoczesna (i zasilana z kabla) interpretacja legendarnego „Bulika”, czyli klasycznego Transportera.

Czy to wystarczy, by pokonać Teslę?

tesla w niemczech

Tesla to marka, która wciąż jest głównym rywalem „tradycyjnych” i bardziej utytułowanych producentów, którzy chcą (albo muszą) sprzedawać samochody elektryczne. Wielu klientów wybiera Tesle nie dlatego, że przekonują ich konkretne walory tych aut, ale dlatego, że… chcą mieć Teslę. Podoba im się pomysł na tę markę.

Można by się spodziewać, że akurat niemieccy klienci będą woleli wspierać rodzimych producentów, zwłaszcza Volkswagena. Nic bardziej mylnego. Nawet na rodzimym rynku, VW musi tym razem uznać wyższość firmy ze Stanów Zjednoczonych (choć z fabryką koło Berlina).

Tesla w Niemczech wyprzedziła Volkswagena w kategorii „sprzedaż aut elektrycznych”

Jak donosi Autoblog.com, od początku 2022 roku do końca września na niemieckie Strassen i Autobahny wyjechało 38 500 nowych Tesli. Volkswagen sprzedał o 6200 sztuk swoich modeli na prąd mniej, czyli 32 300.

W porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, zainteresowanie Teslami wzrosło prawie o połowę. Włodarze Volkswagena mają, niestety, pewne powody do zmartwień. Sprzedaż elektrycznych Volkswagenów spadła o 40 proc.

tesla w niemczech

Inne marki koncernu radzą sobie nieco lepiej

Volkswagen nadal jest na rodzimym rynku liderem w grupie, jeśli chodzi o sprzedaż aut EV – ale notuje spadki, podczas gdy zainteresowanie elektrycznymi Seatami i Audi wzrasta. Nie zmienia to jednak faktu, że globalnie – czyli nie tylko w Niemczech – Grupa VAG odnotowała między styczniem a wrześniem wzrost sprzedaży swoich samochodów elektrycznych o 25% w porównaniu z zeszłym rokiem.

Nie jest źle – ale przegrana z Teslą na własnym boisku zapewne trochę boli Volkswagena. Cała marka sprzedała w tym roku o 12,9 proc. mniej aut – także spalinowych i hybrydowych – niż w zeszłym. Tesla notuje za to rekordowe wyniki, choć i tak są niższe od wcześniej zakładanych. Cała branża cierpi – zwłaszcza w Europie – z powodu przerwanych łańcuchów dostaw, trwających kłopotów z dostępnością półprzewodników, rosnących kosztów pracy i inflacji. „Spodziewamy się stabilizacji podaży w ciągu nadchodzącego roku” – powiedział rzecznik Volkswagena portalowi Autoblog.com. Być może w branżowym tunelu pojawia się malutkie światełko.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać