[Aktualizacja] Uwaga na aktualizację WebOS w telewizorach LG - możesz po niej nie włączyć telewizora!
Nowa aktualizacja telewizorów LG z WebOS pojawiła się dokładnie w prima aprilis i faktycznie okazała się żartem. Szkoda tylko, że mało śmiesznym. Użytkownicy na polskich i zagranicznych forach donoszą, że po aktualizacji nie można uruchomić telewizorów.
![[Aktualizacja] Uwaga na aktualizację WebOS w telewizorach LG – możesz po niej nie włączyć telewizora!](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F12%2Flg-380x158.png&w=1200&q=75)
Pierwszego kwietnia na telewizorach LG z WebOS pojawiło się powiadomienie o dostępnej aktualizacji. Proces miał przebiegać tak, jak przy wcześniejszych aktualizacjach. Telewizor pobierał nowy firmware i informował, że instalacja zostanie zakończona po ponownym uruchomieniu odbiornika. Po wczorajszej aktualizacji telewizory nie uruchomiły się ponownie.
Przy próbie włączenia telewizora pojawia się logo LG, ale nic więcej się nie dzieje, nawet po zostawieniu włączonego TV na kilka godzin. Odbiornik reaguje na komendy pilota (można go włączyć i wyłączyć), ale system nie jest w stanie wystartować, przez co telewizor staje się bezużyteczny. Nie pomaga także odłączenie sprzętu od gniazdka na dłuższy czas.
Jeżeli masz telewizor z WebOS, który jeszcze nie pobrał aktualizacji, radzimy profilaktycznie wyłączyć automatyczne pobieranie i instalowanie aktualizacji!

Na stronie LG można znaleźć procedurę aktualizacji firmware z pamięci USB, po uprzednim pobraniu plików ze strony producenta. Niestety, próba ponownej, poprawnej instalacji oprogramowania według tej metody, nie zadziała. Telewizory dotknięte usterką nie są w stanie dojść do odpowiedniego ekranu umożliwiającego aktualizację.
O sprawie poinformował nas czytelnik, Michał Musiał:
„Jako wasz stały czytelnik piszę, by poinformować o problemie jaki dotyka wszystkich użytkowników TV LG z WebOS. Po wczorajszej aktualizacji telewizory nie uruchamiają się i nic nie da się z tym zrobić bez utraty gwarancji. Mnie to nie pomoże, ale możecie nagłośnić sprawę by ustrzec innych właścicieli, by nie instalowali najnowszej aktualizacji. Święta za pasem, działający TV w domu by się przydał, a LG po zgłoszeniu awarii chce wysyłać do każdego przypadku technika w ciągu miesiąca.”
Kontaktowaliśmy się w tej sprawie z polskim oddziałem LG. Obecnie wiemy, że firma jest świadoma występowania problemu i bada jego skalę. Oficjalne stanowisko firmy powinno pojawić się jeszcze dziś. Jak tylko poznamy więcej szczegółów, zaktualizujemy wpis.
Aktualizacja
Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko firmy LG w sprawie problemów z telewizorami. Poniżej znajdziecie jego pełną treść.
Oświadczenie LG Electronics Polska dotyczące problemów z aktualizacją niektórych modeli LG SMART TV.
1 kwietnia 2015r. w godzinach wieczornych została udostępniona aktualizacja oprogramowania dla niektórych telewizorów LG Smart TV, po zainstalowaniu której wystąpiły problemy techniczne uniemożliwiające prawidłowe działanie telewizorów. Wadliwa wersja oprogramowania została natychmiast usunięta z serwerów LG i od wczesnych godzin porannych 2 kwietnia 2015 nie powoduje już problemów technicznych.
LG Electronics Polska traktuje zgłoszenia Klientów, związane z wadliwą aktualizacją z najwyższym priorytetem i gwarantuje pełną współpracę autoryzowanej sieci serwisowej. Po dokonaniu zgłoszenia, LG Electronics niezwłocznie wyśle autoryzowany serwis, który w ramach gwarancji, dokona naprawy telewizora w ciągu jednej wizyty w domu Klienta.
Wszelkie zgłoszenia usterek można składać na infolinii LG pod numerem telefonu: 801- 54-54-54.
Ponadto dział R&D szczegółowo analizuje zaistniałą sytuację, poszukuje skutecznego rozwiązania i wyeliminowania problemu w przyszłości.
LG Electronics przeprasza swoich użytkowników za zaistniałą sytuację oraz niedogodności związane z przerwą w funkcjonowaniu telewizorów.
Wygląda więc na to, że można już bezpiecznie włączyć automatyczne aktualizacje. Według zapewnień LG, na serwerach znajduje się obecnie prawidłowa wersja uaktualnienia. Osoby dotknięte problemem powinny skontaktować się z infolinią pod podanym wyżej numerem telefonu.