Gazeta.pl wreszcie się zmienia - oto nowe logo!
Tego, że Gazeta.pl będzie miała nowe logo można było się domyślać po tym, jak w ostatnich dniach na łamach strony głównej portalu wyświetlane były archiwalne logotypy Gazeta.pl. I oto jest - nowy znak graficzny portalu należącego do Agory.
Co w nim nowego? Niby na pierwszy rzut oka niewiele, ale tak po prawdzie, to całe mnóstwo.
Przede wszystkim widzimy zupełnie nową typografię. Font, którym pisana jest marka portalu jest zupełnie nowym elementem w identyfikacji graficznej Gazeta.pl. Jest cieńszy, nieco mniejszy, znacznie bardziej nowoczesny niż dotychczasowy i w nowym kolorze. Zmienił się także sygnet, czyli słynne gazetowe kropki, które są teraz bardziej płaskie. Zmieniono również rozmiar poszczególnych kropek, a także ich tonalne wypełnienie.
Całość sprawia wrażenie znacznie bardziej nowoczesnego wzornictwa, choć oczywiście nie ma tu rewolucji - na pierwszy rzut oka odkodujemy dotychczasową wizualizację Gazeta.pl. Tak jednak jak dotychczasowe logo kojarzyło się z latami 2009 - 2010 w internetowym designie, tak nowe wybitnie wygląda na dostosowane do współczesnych konwencji graficznych.
Użycie nowego logo będzie podobne do tego, w jaki sposób funkcjonowało dotychczasowe. Kropki będą zmieniać swój kolor w zależności od sub-serwisu tematycznego, a sygnet będzie wykorzystywany m.in. jako ikona do aplikacji mobilnych.
Jak się można domyślać, dzisiejsza zmiana logo Gazeta.pl nie jest wydarzeniem odosobnionym…, ale o tym innym razem. A w zasadzie to już za moment.