Dzisiaj usługi poczty e-mail od O2 i WP.pl staną się znacznie mniej obciachowe
Z czym Wam się kojarzą terminy: "poczta e-mail o2", czy "usługa poczty od wp.pl"? No właśnie - nam, czyli takim, których nazywają technologicznymi geekami raczej z niezbyt zaawansowanymi narzędziami do obsługi e-maila, znacznie odbiegającymi od światowych standardów, na dodatek pełnymi reklamowego spamu. Jednak dla większej części polskiego społeczeństwa internetowego to podstawowe i lubiane narzędzie komunikacyjne. Tak się składa, że dziś przejdzie małą rewolucję.
Gdy O2 łączyło się z Wirtualną Polską jej szefowie komunikowali, że jedna z pierwszych ważnych integracji dokona się na polu usług poczty e-mail. To dla obu podmiotów kluczowe usługi, które stanowią nie tylko istotną wartość przychodową, lecz także najważniejszy kanał informacji o użytkownikach.
To także jedno z największych aktywów w rękach Grupy Wirtualna Polska (GWP) - łącznie z usług serwisów pocztowych WP i O2 korzysta bowiem ponad 8 mln osób, podczas gdy drugiego w rankingu Google'a z usługą Gmaila używa w Polsce ok 5 mln ludzi. Największy rywal Grupy Wirtualna Polska - Onet prowadzi konta pocztowe dla ok 4 mln internautów. Wirtualna Polska z O2 są więc zdecydowanymi liderami rynku.
Wyobraźmy to sobie - 8 mln ludzi to niewiele mniej od liczby aktywnych na Facebooku Polaków, którzy podobnie jak w przypadku największego serwisu społecznościowego świata dostarczają usługodawcom szeregu istotnych, szczerych i co najważniejsze prawdziwych informacji o sobie. Tak jak Facebook wie wiele o zainteresowaniach swoich użytkowników, tak dostawcy poczty e-mail znają nie tylko zaawansowaną demografię swoich użytkowników, ale również ich zainteresowania i preferencje zakupowe.
Nie będę ściemniał - ja już od dawna nie korzystam z usług pocztowych od polskich portali horyzontalnych, choć tak się akurat przypadkowo składa, że swego czasu używałem poczty zarówno na 02, jak i Wp.pl. Tym bardziej więc miło się rozczarowałem, gdy dzięki uprzejmości przedstawicieli Grupy Wirtualna Polska jako pierwszy w Polsce bloger/dziennikarz miałem okazję przeklikać się po odświeżonych usługach pocztowych obu portali, by dostrzec, że to dziś zupełnie inne narzędzia niż to, co miałem w pamięci.
Oczywiście reklam w nich nie brakuje, no, ale w końcu w Gmailu, czy Outlooku też ich uświadczymy, choć trzeba przyznać, że wciąż w nieco mniej inwazyjnej formie.
Usługi poczty obu portali: O2 i Wp.pl oczywiście wciąż są oddzielnymi produktami i pewnie takimi pozostaną, jednak ich rozwój będzie teraz zunifikowany. Właśnie dzisiaj Grupa Wirtualna Polska wprowadzi istotne zmiany jednocześnie w obu usługach.
Debiutuje bowiem Segregator
To nowa funkcja obu serwisów pocztowych, która porządkuje wiadomości od zewnętrznych nadawców masowych w skrzynkach pocztowych użytkowników. Chodzi o odpowiednią segregację newsletterów, ofert sprzedażowych, ofert z zakupów grupowych, czy powiadomień z portali społecznościowych.
Tak, tak - nie mylicie się. Podobną nowość przy akompaniamencie fanfar dokładnie rok temu, w maju 2013 r., wprowadzał Gmail.
Nie oszukujmy się - Segregator O2 i Wp.pl to bardzo podobna nowość, zapewne inspirowana rozwiązaniami z zachodnich usług pocztowych. Ja jednak nie widzę nic w tym złego. No, może tylko tyle, że na użyteczne nowości 8 milionów polskich użytkowników musiało czekać aż rok.
Jak działa Segregator?
Dokładnie tak samo jak nowa skrzynka odbiorcza Gmaila, czyli:
- maile są automatycznie przyporządkowane do poszczególnych zakładek według reguł zaproponowanych przez dostawcę poczty, bądź też reguł stworzonych przez użytkownika
- ma pięć zakładek: główna, społeczności, zakupy grupowe, oferty, inne
- można dodawać lub usuwać zakładki z maila poprzez przeciągnięcie wiadomości z jednej zakładki do drugiej i tym samym utworzenie nowej, własnej reguły
To ważny krok
Niech nikogo nie zmyli dzisiejsza nowość w usługach poczty Grupy Wirtualnej Polski - to nie jest mała sprawa.
- mówi nam otwarcie Jerzy Dąbrówka, odpowiedzialny za rozwój usług pocztowych w GWP, zdradzając tym samym podstawowy cel zmian. Tu chodzi o to, by z 8 mln użytkowników poczty zrobić jeszcze lepszych niż dotychczas odbiorców reklam.
A że przy okazji dostają oni realnie lepszy produkt wciąż podstawowej usługi internetowej, to nic tylko przyklasnąć Grupie Wirtualna Polska.