1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. TV

Jacek Kurski zaciera ręce: TVP1 liderem oglądalności w 2021 roku. Hitem "Sylwester Marzeń"

Poznaliśmy już wyniki oglądalności polskich stacji telewizyjnych w 2021 roku - liderem okazało się TVP1. Wyniki analizy wskazują również, że spada średni czas, jaki Polacy spędzają przed telewizorami - i to właściwie w każdym przedziale wiekowym. Rzućmy okiem.

tvp wyniki oglądalności 2021 polska sylwester marzeń

TVP1 zajęła pierwsze miejsce pod względem oglądalności w Polsce według analizy Havas Media Group, opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement (wyniki udostępniono serwisowi Wirtualnemedia.pl). Drugie miejsce w rankingu najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych zajął Polsat, trzecie - TVP2 (awans z miejsca czwartego po roku 2020).

Na czwartym miejscu znalazła się stacja TVN, wypadając z podium, ale przejmując status lidera w przedziale wiekowym 16-49. Łączny rynkowy udział czterech największych stacji zwiększył się z 33 proc. w okresie od 1 stycznia do 20 grudnia 2020 roku do 33,07 proc. w takim samym okresie 2021 roku.

Polacy oglądają mniej telewizji

Ponadto można zauważyć znaczny spadek oglądalności stacji informacyjnych (TVN24, TVP Info czy Polsat News) oraz coraz krótszy czas spędzony przed telewizorem. Maciej Niepsuj (buying director w MullenLowe MediaHub) wyjaśnił wspomnianemu portalowi, że wyniki wskazują na spadek średniego czasu spędzonego przed odbiornikiem bez względu na podział wiekowy.

Ten trend ma oznaczać, że udziałowo zyskują lub najmniej tracą nadawcy oglądani w większym stopniu przez tzw. telewizyjnych heavy userów (osoby powyżej 50 roku życia). Jest to jeden z powodów, dla których od przyszłego roku część nadawców będzie sprzedawała widownię dla szerszych niż do tej pory docelowych grup.

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,47 proc. Drugi był Polsat - jego wynik w okresie od 1 stycznia do 20 grudnia br. zmniejszył się. Podium uzupełnia TVP1, która wyprzedziła TVP2.

Jacek Kurski pochwalił się też oglądalnością "Sylwestra Marzeń". Miał mieć on w piku 8,14 mln widzów, podczas gdy konkurencyjna impreza Polsatu 3,29 mln. Warto jednak dodać, że na swoim Twitterze Kurski podał wyniki z Modelu Oglądalności Rzeczywistej (opiera się on na danych z dekoderów używanych przez abonentów Netii). Dane o oglądalności kanałów TVP są tam z reguły wyższe, niż według Nielsena.

TVP: Sylwester Marzeń