Netflix  /  News

Netflix zdetronizował Playera. Polski serwis był liderem tylko chwilę

Picture of the author

Netflix znów jest na szczycie listy najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce. W lutym stracił pozycję lidera. Na prowadzenie wysunął się wtedy Player, który przyciągnął użytkowników czwartą częścią hitu z Tomaszem Karolakiem.

Portal Wirtualnemedia.pl opracował na podstawie badania Mediapanel zestawienie najchętniej odwiedzanych przez Polaków serwisów VOD. W lutym rządził Player.pl za sprawą „Listów do M. 4”, które przez lockdown nie trafiły do kin, lecz od razu do sieci. I to nawet pomimo wprowadzenia w pełni płatnej oferty. W marcu serwis nie miał już takiego filmowego hitu, przez co stracił ponad 2,5 miliona użytkowników.

Netflix to najpopularniejszy serwis VOD w Polsce. Po piętach depcze mu Player i CDA.

Badanie Mediapanel zostało przygotowane na podstawie danych z przeglądarkowych wersji serwisów i aplikacji mobilnych należących do audytowanych wydawców (czyli przede wszystkich tych z Polski) . Nie obejmuje wyników ze smart TV, więc nie daje pełnego obrazu rodzimego rynku VOD.

Stronę Netfliksa odwiedziło w marcu niemal 7 milionów osób, dając mu 24 procent zasięgu. Największe wzrosty zanotowały z kolei Ipla.tv i tvp.vod.pl. Zyskały setki tysięcy użytkowników (odpowiednio 812 tys. i 645 tys.), co naturalnie jest związane z lockdownem i zamknięciem kin.

Najpopularniejsze serwisy VOD w marcu 2021 w Polsce:

  1. Netflix – 6,9 mln użytkowników
  2. Player – 4,1 mln użytkowników
  3. CDA Premium – 3,8 mln użytkowników
  4. TVP VOD – 3 mln użytkowników
  5. WP VOD – 2,6 mln użytkowników
  6. HBO GO – 2,4 mln użytkowników
  7. IPLA – 2,1 mln użytkowników
  8. VOD – 1,4 mln użytkowników
  9. Canal+ – 900 tys. użytkowników
  10. Prime Video – 664 tys. użytkowników

Które serwisy VOD są najpopularniejsze na świecie?

W USA Netflix zacięcie walczy z nowymi usługami jak Disney+, Peacock i HBO MAX (wszystkie serwisy jeszcze nie są dostępne w Polsce), a także innymi gigantami. Wciąż jest liderem, ale topnieje jego przewaga. Za nim plasuje się Amazon Prime Video, a podium zamyka Hulu.

Analitycy zapewniają, że kolejne lata na rynku VOD będą niezwykle zażarte i ciekawe – przynajmniej z perspektywy użytkowników. Do 2024 roku Disney+ w połączeniu z Hulu i ESPN+ (mają tego samego właściciela) może przeskoczyć w globalnej dominacji nawet samego Netfliksa.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst