1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. VOD

Netflix ma już ponad 800 tys. subskrypcji w Polsce. Zajmujemy 21. miejsce na świecie

netflix w polsce

Netflix systematycznie z każdym rokiem zwiększa liczbę subskrybentów na całym świecie. Nowe badania pozwalają z większą dokładnością zweryfikować, ilu klientów w poszczególnych krajach założyło konto na popularnej platformie VOD. Okazuje się, że Polska jest już coraz bliżej miliona subskrypcji.

Według najnowszych danych dotyczących I kwartału 2020 roku, łączna liczba kont założonych w serwisie Netflix wyniosła 183 mln, a do tego rekordowego wyniku w wydatny sposób przyczyniło się aż 16 mln nowych użytkowników. Przy tej okazji firma zarządzana przez Reeda Hastingsa po raz pierwszy podała też dokładniejsze dane na temat swoich zasięgów na poszczególnych kontynentach.

Wiedza, ile subskrypcji zostało założonych w USA i Kanadzie, a ile w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej oraz Azji-Oceanii pozwoliła z większą niż dotychczas dokładnością zweryfikować informacje na temat poszczególnych krajów. Co w połączeniu z prognozowanymi na I kwartał 2020 roku wynikami pozwoliło firmie Comparitech na wyliczenie liczby subskrybentów również w naszym kraju.

Według nowych danych Netflix ma już 879 tys. subskrypcji w Polsce. Daje nam to 21. miejsce na świecie.

netflix w polsce
Foto: Pierwsza dziesiątka krajów z największą liczbą subskrypcji i wyniki Polski/Comparitech

Zdecydowanie najwięcej klientów Netflix wciąż ma w Stanach Zjednoczonych, ale wyniki w Brazylii, Wielkiej Brytanii i Australii również robią spore wrażenie. Spojrzenie na listę nieco szerzej pokazuje również, że firma może liczyć na zainteresowanie widzów przede wszystkim w różnych krajach angielsko- i hiszpańskojęzycznych, a także na Europejczyków. Wśród 25 państw z najliczniejszą liczbą subskrybentów są bowiem tylko trzy azjatyckie: Japonia, Korea Południowa i Indie.

879 tys. polskich klientów daje nam wynik wciąż dosyć odległy od osiągnięć krajów z TOP 10. Obecnie najbliżej nam do Norwegii, gdzie Netflix doczekał się póki co 1,314 mln klientów. Rzut oka na porównanie z zeszłym rokiem i prognozę na II kwartał 2020 roku pokazuje jednak, że Polska rośnie stosunkowo szybko. I już wkrótce przekroczymy magiczną granicę miliona (w tabeli udostępnionej przez Comapritech znajduje się drobny błąd związany ze źle postawionym przecinkiem – prognoza dla naszego kraju wynosi 997,143 tys., nie zaś 99,7143).

Liczba polskich subskrybentów przekłada się na dochód serwisu w wysokości ponad 27 mln dol.

Pozostaje mieć nadzieję, że wzrastające znaczenie naszego kraju na mapie statystyk Netfliksa przełoży się na coraz lepszą ofertę dla rodzimych odbiorców. Bo w przeszłości bywały z tym problemy, przede wszystkim ze względu na małą liczbę filmów i seriali w przełożeniu na cenę podyktowaną przez firmę za któryś z trzech różnych pakietów.