1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Seriale

Netflix przyznał, ile godzin dziennie użytkownicy spędzają w serwisie

netflix 2 godzinny dziennie

Serwis dostarcza mnóstwo treści. Czy to tych oryginalnych, czy tych na licencji. Można od tego dostać zawrotu głowy. Jednak wbrew pozorom wcale dziennie nie poświęcamy Netfliksowi tak dużo uwagi, jak mogłoby się wydawać.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Na konferencji prasowej INTV w Jerozolimie, zjawiła się wicedyrektor czerwonego N od treści oryginalnych, Cindy Holland. Wyjawiła ona, że większość ludzi na całym świecie ogląda Netfliksa głównie na telewizorze. Użytkownicy korzystają z różnych urządzeń, nie skupiają się tylko na tych mobilnych. Z drugiej jednak strony na rynkach, na których serwis streamingowy jest jeszcze względnie świeży, ludzie wybierają właśnie urządzenia mobilne, jako te służące do oglądania treści. Nie jest to jednak dominujący trend w skali światowej.

Cindy Holland zdradziła także, ile godzin dziennie użytkownicy spędzają na Netfliksie.

W ciągu doby poświęcamy oglądaniu treści ok. 2 godzin. W przybliżeniu można to przeliczyć na seans dwóch odcinków danego serialu lub jednego filmu.

Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Jednym z nich jest wysoka konkurencyjność na rynku. Jeżeli na Netfliksie spędzamy w ciągu doby 2 godziny, nie znaczy to wcale, że nie poświęcamy streamingowi więcej czasu. Tyle że nasze oczy kierują się ku innym platformom. Holland została m.in. spytana o swoje refleksje na temat konkurencyjnych platform od Apple’a, Disneya i Amazona:

Wyzwaniem dla nowych graczy jest rozwój w przyszłości. Jako Netflix bardzo różnimy się od dużych firm technologicznych, takich jak Google i Facebook. Mamy inny model biznesowy i jest nam znacznie bliżej do telewizji kablowej.

Jak wiemy, Netflix chce kusić użytkowników kolejnymi produkcjami nieanglojęzycznymi, co zresztą czyni z sukcesem już od pewnego czasu.

Holland zauważyła, że Netflix ma oddziały w 190 krajach, jak i ponad 80 proc. użytkowników spoza Stanów Zjednoczonych. Jednym z zapowiedzianych przez serwis projektów jest adaptacja „Stu lat samotności” Gabriela Garcii Marqueza. Zdaniem wicedyrektor jest duża szansa na jego powodzenie:

„Narcos” jako jeden z pierwszych udowodnił, że nieanglojęzyczna produkcja może odnieść globalny sukces i dotrzeć do widzów na całym świecie. Jeśli seria naprawdę dobrze sprawdza się na swoim rodzimym rynku, to tak też będzie w innych miejscach.

Budżet platformy na ten rok ma wynosić jakieś 15 miliardów dolarów. Zatem to wystarczająca pula środków do sprawdzenia tez postawionych przez Cindy Holland.