1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka

Piętnastka bad-assów

15 wyjątkowych gier, 15 wyjątkowych postaci, które można znienawidzić, ale i polubić. Wszystko spisane dwiema drżącymi dłońmi. Panie i panowie - oto indywidua, dzięki którym gry na konsole i komputery osobiste przynoszą graczom tyle wzruszeń, radości i satysfakcji.

Heihachi Mishima

Heihachi Mishima

Obecnie 75-letni weteran uznanej serii Tekken. W przerwach pomiędzy organizowaniem kolejnych turniejów walki kieruje imperium finansowym, miesza we własnym DNA i stara się ułożyć sobie skomplikowane życie rodzinne. Symbol serii jak i konsoli Playstation w ogóle.

SHODAN

SHODAN

Stworzony przez korporację TriOptimum władca zawieszonej w kosmosie Cytadeli, który zamienił stację kosmiczną w piekło. Najbardziej cyniczna, przerażająca i potężna sztuczna inteligencja, z jaką przyszło się nam kiedykolwiek zmierzyć w grach komputerowych. Część legendy serii System Shock.

Goro

Goro

Czteroręki przedstawiciel rasy Shaokan, a zarazem bodaj najbardziej rozpoznawalna postać serii Mortal Kombat. Pasmo jego zwycięstw w turnieju ukrócił dopiero Johny Cage. Jako pierwszy bohater sagi dorobił się własnej, komiksowej serii.

Elexis Sinclair

Elexis Sinclair

Diaboliczna Elexis Sinclair wkrótce po premierze Sin okrzyknięta została symbolem seksu. Dziś chimeryczna szefowa korporacji SinTEK budzi raczej uśmiech politowania, zarówno ze względu na alternatywnie powabny fizys (który ugruntowała część pierwsza), jak i nieudane Sin: Episodes. Czyżby przyszedł czas na emeryturę?

Sniper Wolf

Sniper Wolf

Dowód na to, że Hideo Kojima, ojciec serii Metal Gear Solid, potrafi tchnąć w trójwymiarowe modele postaci człowieczeństwo. Z całą pewnością najbardziej tragiczna i zagubiona postać w tym zestawieniu. Niedoszła zabójczyni Meryl, najpiękniejsza część jednostki FOXHOUND, niespełniony sen Otacona i setek tysięcy graczy z całego świata...

Kain

Kain

Nemezis Raziela, posiadacz materialnego ostrza Soul Reaver. Wampirzy władca, który nieraz cudem unikał całkowitego unicestwienia i zapomnienia. Podczas 5 gier Crystal Dynamics przemierzył, a wraz z nim gracze, czas i mroczną krainę Nosgoth wzdłuż i wszerz.

Roper Klacks

Roper Klacks

Znany z Najdłuższej Podróży alchemik, którego magia zagroziła stabilności baśniowej krainy Arkadii. Niespodziewanie pokonany dzięki prostej matematyce, zresocjalizowany kontynuuje praktyki magiczne, wyprzedając swoje dzieła na okolicznym bazarze.

Diablo

Diablo

Pan Grozy. Do niedawna mieszkaniec Kamienia Dusz. Brat Mefista i Baala, który za leże obrał sobie podziemia wioski Tristram. Nieco później pasożyt gnieżdżący się w umyśle tajemniczego wędrowca. W końcu - przywódca piekielnego trójprzymierza. Bezsprzecznie jedna z ikon cRPG i komputerowej rozgrywki w ogóle.

Wielojedność

Wielojedność

Jeden z najbardziej niezwykłych oponentów, z jakimi przyszło nam się zmierzyć w grach w ogóle. Ogromna zbiorowość czaszkoszczurów - istot posiadających tym większy potencjał intelektualny, im więcej zgromadzi się ich w jednym miejscu. Niekwestionowany władca Labiryntu Myśli. Sylwetka równie niezwykła, jak i cały Planescape Torment.

Wezyr Jaffar

Wezyr Jaffar

Porywacz księżniczek, intrygant, uzurpator i aferzysta. Początkowo kilka pikseli machających sejmitarem, później - najzupełniej trójwymiarowy spiskowiec, przez intrygi którego biedny książę musi zdjąć broń znad kominka i ruszyć do walki o wolność, równość i uwielbienie pięknych kobiet.

The End

The End

Kolejny dowód na geniusz Hideo Kojimy. Pierwszy i wciąż najlepszy snajper, jakiego kiedykolwiek nosiła Matka Ziemia. Pomimo sędziwego wieku, pojedynek z nim to długie godziny zabawy w kotka i myszkę. Co ciekawe, jeżeli tylko dysponujesz odpowiednim zapasem cierpliwości może on podczas walki umrzeć... ze starości.

Big Smoke

Big Smoke

Postać znana każdemu, kto sięgnął po GTA: San Andreas. Choć większość czasu spędza w pozycji siedzącej, zaś niezbyt atletyczna postura sugeruje zainteresowanie okolicznymi fast foodami - Big Smoke okazuje się mieć ze słowem "ziom" wspólnego tyle, co nic.

Sarevok

Sarevok

Personifikacja przymiotnika "zły". Zabójca Goriona. Sarevok za pierwszych Wrót Baldura dał się poznać, jako postać bezwzględna i zepsuta do szpiku kości. Zrehabilitował się dopiero w dodatku do części drugiej, gdzie nie tylko było możliwe przyłączenie go do drużyny, ale również... zmiana jego charakteru.

Sephiroth

Sephiroth

Eksperyment genetyczny, nadczłowiek, była legenda organizacji SOLDIER. Zrównał z ziemią wioskę Nibelheim, a mało brakowało, by jej los podzielił cały świat. Choć gwiazda serii Final Fantasy już od dawna nie świeci na komputerach osobistych należytym blaskiem, Sephiroth pozostaje jednym z najciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych złych indywiduów w historii.

Kane

Kane

Nieśmiertelny przywódca Bractwa Nod, przez współpracowników uważany za Mesjasza, przez przeciwników z GDI - geniusza. Były doradca Józefa Stalina, znakomity strateg i polityk. Bezsprzecznie najlepsza kreacja Josepha D. Kucana i najbardziej charakterystyczny symbol serii Command & Conquer.