REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Zbilansowana dieta dla psów od 6,9 zł. To pomysł polskiego startupu, który właśnie zgarnął 5 mln zł

PsiBufet produkuje indywidualnie dopasowane posiłki dla psów. Firma powstała w 2016 roku i w sumie zebrała od inwestorów 6,6 mln zł na zbudowanie lidera w branży naturalnej żywności dla najlepszych przyjaciół człowieka.

22.03.2021
9:23
Polskie startupy. PsiBufet zgarnął miliony na zbilansowaną dietę dla psów
REKLAMA

PsiBufet powstał jako rodzinna firma - „z miłości do zwierząt”, jak mówi jej założyciel, Piotr Wawrysiuk. Startup koncentrował się na zamożnych klientach, którzy chcą inwestować w zdrowie swoich pupili, wybierając naturalną żywność. Wawrysiuk nawiązał więc współpracę z dr. inż. Olgą Lasek, specjalistką do spraw żywienia zwierząt domowych, która opracowała przepisy na karmy spełniające normy Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karm dla Zwierząt Domowych (FEDIAF).

REKLAMA

Bez konserwantów, sztucznych utrwalaczy ani zboża. Hermetycznie pakowane i indywidualnie porcjowane.

Dziś PsiBufet wysyła karmę po całej Polsce w cyklach od 2 do 4 tygodni, w modelu subskrypcyjnym. Skład karmy dobiera zaś algorytm na podstawie informacji o wadze, aktywności oraz alergii pupila.

Cena zależy od rozmiaru. Posiłki dla małego jamnika zaczynają się od 6,9 zł dziennie, ale już duży labrador to koszt 17,5 zł dziennie.

 class="wp-image-1386613"
Przykładowe zamówienie.

W zeszłym roku startup zebrał pre-seedową rundę finansowania w wysokości 1,6 mln zł, która pozwoliła m.in. na budowę zakładu produkcyjnego w Warszawie. Teraz część dotychczasowych inwestorów postanowiła zwiększyć swój udział w PsimBufecie.

 class="wp-image-1386490"

5 mln zł na skalowanie biznesu

Wśród inwestorów znaleźli się:

  • Butternut Box - globalny lider w kategorii świeżej karmy dla psów,
  • fundusz Kogito Ventures,
  • Chris Guzowski (związany z Polipo Ventures),
  • Amadeusz Król (niedawny inwestor w HiPets),
  • Karol Milewski (współzałożyciel Omnipack).
REKLAMA

Planujemy duże inwestycje marketingowe, rozbudowę zespołu i poszerzanie kompetencji inhouse, szerszą ofertę produktową i oferowanie naszego jedzenia w jeszcze bardziej atrakcyjnej formie dla klienta końcowego. Potencjał do wzrostu jest nadal ogromny!

- mówi Wawrysiuk.

W Polsce i na świecie produkcja świeżej, naturalnej karmy to nadal nisza. Branża charakteryzuje się jednak 40-procentowym wzrostem. I to pomimo pandemii. Inwestorzy oceniają potencjalny rynek do zagospodarowania w Polsce na 7 mln psów.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA