Budowa Via Carpatii nabiera tempa. Dwa przetargi rozstrzygnięte, kolejne w przygotowaniu

Jeden dzień – trzy przetargi, tak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mogła podsumować poniedziałek 6 lipca. Dwa dotyczą odcinków S19 – Rzeszów Południe – Babica oraz Białystok Zachód – Białystok Księżyno, trzeci S7 na trasie Płońsk – Czosnów od węzła Siedlin do węzła Załuski

GDDKiA poinformowała, że wyłoniła chętnych na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów S19 Konkretnie dotyczy to odcinków Rzeszów Południe – Babica oraz Białystok Zachód – Białystok Księżyno. Oba są fragmentami trasy Via Carpatia.

Bizblog.pl poleca

Budową pierwszej trasy zajmie się nią konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Droga będzie powstawać w systemie „Projektuj i buduj”. Na trasie powstanie kilka obiektów inżynierskich:

  • tunel o długości 2 km
  • sześć estakad,
  • dwa wiadukty nad trasą, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu DK19,
  • trzy przejścia dla zwierząt,
  • jeden przejazd pod trasą,
  • węzeł Babica typu „trąbka”,
  • pierwsze na Podkarpaciu centrum zarządzania tunelem.

Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Uzyskanie decyzji środowiskowej miało miejsce w listopadzie 2015, a planowane zakończenie prac jest datowane na 2026 rok.

Białystok Via Carpatia

Podlaski odcinek trasy szybkiego ruchu obejmuje Białystok Zachód – Białystok Księżyno i będzie częścią południowej obwodnicy Białegostoku.

Tutaj najniższą cenę – 560,75 mln zł – zaproponowała turecka firma KOLİN İNŞAAT, której oferta stanowi 79 proc. przewidywanego kosztorysu.

Wykonawca zajmie się także budową:

  • Miejsca Obsługi Podróżnych (Czaplino),
  • Obwodu Drogowego,
  • 24 obiektów inżynierskich.

Tak jak podkarpacki, tak też podlaski odcinek S19 będzie realizowany w systemie „Projektuj i buduj”. Dyrekcja prognozuje, że budowa odbędzie się w latach 2022-2024. GDDKiA ponadto podała, że niebawem planuje ogłosić oferty na kolejne fragmenty S19 na Podlasiu. 

Źródło: GDDKiA

Na deser S7

Ostatnim z poniedziałkowych newsów od GDDKiA było wybranie wykonawcy do projektu i budowy S7 od węzła Siedlin do węzła Załuski (bez tych węzłów) na trasie Płońsk – Czosnów.

Spośród złożonych ofert Dyrekcja zdecydowała się na konsorcjum firm, którego liderem jest Aldesa Construcciones Polska.

Do ich obowiązków będzie należało:

  • przygotowanie projektu budowlanego,
  • uzyskanie wszystkich decyzji,
  • budowa 13 km trasy S7 – przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu – w miejscu obecnej DK7,
  • zbudowanie dwóch węzłów drogowych Poczernin orz Przyborowice,
  • stworzenie dróg równoległych do obsługi przyległego terenu,
  • ustawienie urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego

Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł zastosować technologię, w której się specjalizuje. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać stawiane przez nas kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne

– dodała GDDKiA
Źródło: GDDKiA