Liczyli na bonusy świąteczne i premie, ale takiej zagrywki prezesa się nikt się nie spodziewał

Podczas webinaru na platformie Zoom, Vishal Garg, dyrektor generalny Better.com, wydał do pracowników specjalne oświadczenie. Srogo zawiedli się jednak ci, którzy liczyli, że szef chce wprowadzić świąteczną atmosferę, powie kilka ciepłych słów, może zapowie bożonarodzeniowy bonus, premię tudzież podwyżki.

Nie dostali nagród ani premii, tylko zostali wywaleni z pracy. Dzień dobry, zwalniam was z pracy – tak wyglądało ostatnie spotkanie z szefem 900 pracowników jednej z amerykańskich firm. Sprawa wzbudziła za oceanem ogromne emocje.

Jeśli bierzesz udział w tej rozmowie, jesteś częścią pechowej grupy, która jest zwalniana z skutkiem natychmiastowym. Chciałbym, żeby wiadomości były inne. To drugi raz w mojej karierze, kiedy to robię. Za pierwszym razem, gdy zwalniałem ludzi, płakałem

– powiedział Garg pracownikom.

Tym razem tylko ci, zwolnieni przez Garga.

Better.com jest firmą zajmującą się usługami finansowymi, działa głównie na rynku kredytów hipotecznych. Zwolnienie 900 osób oznacza, że z pracą pożegnało się 9 proc. zatrudnionych.

Better.com zwalnia, Softbank płaci

W oświadczeniu dla CNN, które jako pierwsze opisało sprawę, dyrektor finansowy Better.com Kevin Ryan stwierdził:

Konieczność przeprowadzania zwolnień jest bolesna, szczególnie o tej porze roku. Firma musi mieć jednak dodatni bilans, redukcje zatrudnienia są koniecznością, jeśli przedsiębiorstwo ma się rozwijać.

Bizblog.pl poleca

Zwolnieni pracownicy otrzymają miesięczną odprawę oraz dwa miesiące ochrony ubezpieczeniowej, podczas których Better.com opłaci im składkę.

Podczas rozmowy za pomocą aplikacji Zoom szef Better.com dodał, że powodem zwolnień pracowników jest „rynek, efektywność i wydajność oraz produktywność”.

Słowem nie zająknął się jednak o 750 mln dolarów, jakie Better.com pozyskał tydzień wcześniej od Softbanku, japońskiej firmy i kluczowego inwestora.

Zwolniłem ich, bo byli leniwi i bezproduktywni

Kiedy wyszła na jaw, Garg spotkał się z falą ostrej krytyki za to, jak potraktował pracowników. W mediach społecznościowych zawrzało. W sieci społecznościowej Blind Garg wdał się w dyskusje z internautami, którzy krytykowali go za akcję na Zoomie. Szefowi Better.com puściły nerwy, zaczął oskarżać byłych pracowników o lenistwo i bezproduktywność.

Wiecie, że co najmniej 250 zwolnionych osób pracowało średnio dwie godziny dziennie, podczas gdy powinni pracować osiem godzin? Okradali ciebie i okradali naszych klientów, którzy płacą rachunki, które płacą nasze rachunki

– odpisał jednemu z pracowników.

„Forbes” przypomniał, że dyrektor generalny już wcześniej miał kłopoty przez swoje zachowanie. W e-mailu nazywał swoich pracowników „bandą głupich delfinów”, których „zjedzą rekiny, ponieważ są „cholernie wolni”.