Palikot zbiera miliony. W Lublinie rozpoczął budowę pierwszej Alkoteki

Zbiórka Palikota rozkręca się w najlepsze. Każdego dnia na Crowdwayu kwota zebrana od inwestorów rośnie o kilkanaście, a nieraz nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Nie udało się spełnić planów, by w 1,5 miesiąca zebrać 4,1 mln zł. Biznesmen idzie jednak za ciosem i przygotowuje się do otwarcia w Lublinie pierwszej Alkoteki. Zbiórka na kolejne dziewięć będzie kontynuowana do 4 września.

Mimo trudności wynikających z pandemii jeszcze w 2020 roku w Lublinie otwarta zostanie Alkoteka Janusza Palikota. Główną atrakcją, jaką zafunduje koneserom, będą pierwsze zaawansowane, samoobsługowe krany piwne.

Do 22 lipca spółka zebrała blisko 2,3 mln, czyli trochę ponad połowę z zakładanej kwoty blisko 4,2 mln zł, potrzebnej do uruchomienia sieci dziesięciu Alkotek w największych polskich miastach.

Z radością powitaliśmy kolejną już spółkę i projekt prezesa Janusza Palikota na platformie Crowdway.pl. Sukcesy poprzednik kampanii pokazały poparcie dla jego projektów w branży alkoholowej, a postępy w realizacji strategii spółek Tenczyńska Okovita i Tenczynek Bezalkoholowe potwierdzają wartość tej marki nazwiska ‘Palikot’. Nowy projekt również przedstawia się bardzo interesująco

– powiedział Jakub Niestrój, prezes Crowdway.pl.

Bizblog.pl poleca

Najpierw Lublin, potem Polska

Trwają prace nad uruchomieniem pierwszego lokalu w Lublinie. Będzie mieścił się on w samym centrum miasta przy ul. Przechodniej 4.

Jesteśmy już na półmetku! Zebraliśmy ponad 2 mln zł, za co wszystkim Inwestorom ogromnie dziękujemy! Bardzo się cieszę, że nasza społeczność z każdym tygodniem się powiększa: obecnie mamy ponad 800 inwestorów. Ostatnio w tym gronie z radością powitałem wspaniałych artystów: Kasię Warnke i Piotrka Stramowskiego. W tej chwili koncentrujemy naszą uwagę na wyszynku pierwszego lokalu w Lublinie, do którego niebawem będziemy Państwa zapraszać

– podsumował Janusz Palikot, sze spółki.

Największą atrakcją – w tym oraz pozostałych punktach – ma być alembik służący do produkcji destylatów.

Dla miłośników piwa przygotowane będą samoobsługowe krany piwne, które dostarczy Cesarska Sp. z o.o. Obok nich ustawiona będzie się szafka ze szkłem.

CyberTap to atrakcja, która wyróżni nasze lokale. Po pierwsze, goście mogą samodzielnie nalewać sobie piwa, nie czekając w kolejce na obsługę barmańską. Po drugie, dużą zaletą jest degustacja – nim naleją sobie więcej, mogą skosztować dowolnego piwa nalewając kilkanaście mililitrów. Warto wspomnieć też o aspekcie społecznym: przy kranach tworzy się wyjątkowa atmosfera. Klienci rozmawiają ze sobą, wymieniają się uwagami, polecają sobie piwa. Pozytywnie zmienia się model konsumpcji. Klienci próbują więcej, ale nalewają sobie mniejsze ilości. Ich doświadczenie jest bardziej intensywne, a zadowolenie większe

– podkreśla Tomasz Tarnowski, z Cesarska Sp. z o.o.

Agencja Mamastudio zajmie się designem blisko 150 mkw. powierzchni Alembik Polska. W planach mają się tam znaleźć także całoroczne, przeszklone ogródki.

Alembiki w lokalach to certyfikat jakości, unikatowości destylowanych alkoholi, a także cieleśnieniem silnego, branżowego eko-trendu: low carbon footprint, który opiera się na lokalnych produktach i odejściu od masowych smaków w kierunku rzemieślniczych alkoholi premium. Wykorzystanie alembików pozwala nawiązać do smaków charakterystycznych dla danego obszaru, np. chmiel lubelski w Lublinie, żurawinówka w Biłgoraju. Spodziewam się ogromnego entuzjazmu gości w lokalach Janusza Palikota

– zaznacza Piotr Kamecki.

Wystrój każdego punktu będzie inny – głównym zamysłem ma być aranżacja nawiązująca do historii regionu, w którym dana Alkoteka będzie się znajdować.

Najlepsze piwo za grosze

Po wejściu do lokalu, przy kasie klient doładowuje kartę pre-paid na dowolną kwotę, a potem wybiera piwo, szkło i pojemność.

System przewiduje też degustację. Za złotówkę będzie można spróbować 2-3 łyków danego trunku.

To z pewnością jeden z ciekawszych projektów, przy jakich mieliśmy okazję pracować. Kusząca intelektualnie i kreatywnie wyprawa w nieznane – na szerokie wody kategorii wódek kraftowych. W naszej drodze w głąb tego projektu, wspólnie z klientem, zdobywamy nowe przyczółki wiedzy i przekuwamy je na język wizualny. To wyzwanie pełne dylematów i decyzji do rozstrzygnięcia, ale ze wszystkimi mierzymy się wspólnie, w eksperckim gronie. Dla nas to przygoda, która jak wierzymy, odciśnie się na przyszłości branży wódki kraftowej

– powiedział Piotr Ręczajski, dyrektor strategiczny i współwłaściciel Mamastudio

W każdym lokalu będzie od 10 do 15 chłodzonych, wyposażonych w wyświetlacze z pomiarem piwa oraz myjki kranów, z których będzie można częstować się świeżym, rzemieślniczym piwem od Palikota.

Najważniejszym destylatem Alkotek będzie wódka kraftowa Palikot. Jednak 10 alembików do destylacji umożliwi nam produkowanie różnych alkoholi w jednym czasie. Dzięki temu będziemy szybko reagować na trendy rynkowe, które wskazują na wzrost zainteresowania rzemieślniczych produkcji wódki, ginów, whisky czy rumów

– zapowiedział inicjator całej akcji.