Orlen sypnął kasą na Ekstraklasę. Największe polskie firmy chcą pokazać się na stadionach

Już od tej kolejki PKN ORLEN będzie oficjalnym partnerem Ekstraklasy. Nasza marka będzie obecna na wszystkich ekstraklasowych stadionach oraz w transmisjach rozgrywek – poinformował w piątek na Twitterze prezes płockiego giganta Daniel Obajtek.

Ekstraklasa SA w komunikacie opublikowanym w piątek po południu oficjalnie potwierdziła, że Orlen został oficjalnym partnerem najwyższej klasy rozgrywek. W ramach współpracy w sezonie 2019/2020 marka będzie promowana na stadionach oraz podczas transmisji meczów już od najbliższej, 12. kolejki rozgrywek.

Orlen stawia na piłkę nożną

– Sponsoring sportowy stanowi kluczowy element komunikacji marketingowej marki Orlen. Piłkarska Ekstraklasa to ponad milion widzów zgromadzonych co tydzień przed telewizorami i kolejne miliony kibiców śledzących z uwagą wyniki tych rozgrywek. Jesteśmy przekonani, że tak jak w przypadku innych sportów, takich jak lekkoatletyka, siatkówka czy sporty motorowe z Formułą 1 na czele, nasze zaangażowanie w piłkę nożną przyniesie nam wymierne korzyści biznesowe i pozwoli umocnić postrzeganie marki – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Logotyp koncernu pojawi się na grafikach podczas transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy i na nośnikach umieszczonych za bramkami na stadionach. Ponadto, Koncern obejmie wsparciem logistycznym Spółkę Ekstraklasa Live Park, która zajmuje się produkcją telewizyjną wszystkich 296 meczów w sezonie oraz dostarczaniem sygnału telewizyjnego do nadawców, w tym do Canal+ i TVP, oraz do platformy Ekstraklasa.TV, dzięki której kibice mogą oglądać mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy poza granicami Polski.

– Witamy kolejną potężną polską firmę wśród Oficjalnych Partnerów Ekstraklasy. Piłka nożna i rozgrywki klubowe są doskonałym obszarem do wzmacniania swojej marki i budowania silnych więzi z klientami dzięki emocjom towarzyszącym rozgrywkom sportowym. W ramach współpracy nie będziemy skupiać się wyłącznie na świadczeniach promocyjnych, ale chcemy tworzyć dla Orlenu szereg możliwości, by zbliżyć tę markę do kibiców i budować ich zaangażowanie wokół ważnych dla naszego partnera obszarów. Zamierzamy także wspólnie z zespołem Orlenu wykorzystywać możliwości marketingowe istniejące po obu stronach, tak by prowadzić działania nastawione na wzajemny rozwój biznesu – zapowiedział Marcin Animucki, Prezes Zarządu Ekstraklasy S.A.

PKN Orlen i PKO BP. Najwięksi wspierają piłkę nożną

W czerwcu po podpisaniu trójstronnej umowy między Ekstraklasą SA, PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym, przejął od tej ostatniej firmy zaszczyt głównego partnera najwyższej klasy rozgrywek w piłce nożnej. Totalizator partnerem Ekstraklasy był przez cztery sezony, w tym przez trzy sponsorem tytularnym.

W ramach trzyletniej współpracy następuje zamiana ról naszych najważniejszych partnerów i PKO Bank Polski zastąpi markę Lotto jako partner tytularny ligi – podała Ekstraklasa pod koniec czerwca.

PKN Orlen wspiera już siatkarzy, lekkoatletów, drużynę Wisły Płock w szczypiorniaku, Maraton Warszawski oraz Orlen Team i rajd Verva Street Racing.