Lidl otwiera kolejny sklep. To już 12-tysięczny dyskont

Lidl otwiera w Polsce kolejny sklep i ma powody do świętowania, gdyż będzie to 45. sklep w Warszawie i 12-tysięczny na arenie międzynarodowej.

Nowy sklep Lidla zostanie otwarty już jutro w czwartek w Warszawie przy ul. Żupniczej na Pradze Południe. Jak zapewnia sieć w komunikacie, nowy obiekt będzie dodatkowo wyposażony w liczne rozwiązania ekologiczne.

Nowy sklep będzie miał ok. 1700 mkw. powierzchni w tym 1170 mkw. powierzchni sprzedażowej i będzie się mieścił w nowoczesnym, dwupoziomowym obiekcie z parkingiem na parterze budynku.

Czytaj także: Auto na prąd w Lidlu. Dyskont znowu zaszalał z ofertą

Ekorozwiązania w dyskoncie

Nowy sklep Lidla, podobnie jak wiele innych obiektów należących do sieci, ma być ekologiczny.

Ogrzewanie obiektu będzie wspierane przez gruntowe pompy ciepła wykorzystujące energię odnawialną z ziemi. W placówce wdrożona została także technologia odzysku ciepła z urządzeń chłodniczych i rekuperacja. Na dachu obiektu zostały zamontowane panele fotowoltaiczne, a nowa inwestycja zostanie wyposażona także w stację ładowania samochodów elektrycznych – wymienia Lidl w komunikacie.

Ponadto obiekt został wyposażony w oświetlenie LED, aby zmniejszyć pobór energii.

Lidl w Polsce

Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach funkcjonuje około 12 tysięcy sklepów Lidl, a w Polsce jest ich około 800.

W Polsce Lidl zatrudnia ponad 25 tysięcy osób. Pracownicy sklepów, którzy rozpoczynają swoją karierę, zarabiają od 3750 zł brutto do 4600 zł brutto. Po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 3850 zł brutto do 4800 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 4100 zł brutto do 5050 zł brutto. Dodatkowo pracownicy mogą liczyć na szereg benefitów. Z kolei pracownikom z Ukrainy oferowany jest bezpłatny kurs języka polskiego.

Bizblog.pl poleca

Lidl współpracuje również z polskimi producentami, którzy dostarczają żywności do krajowych jak i zagranicznych sklepów. W 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł.

Czytaj także: Praktykant w sklepie zarobi w wakacje więcej niż miliony dorosłych Polaków. Tak płacą Biedronka, Lidl i Aldi