Mimo że prawo wciąż się nie zmieniło, konopie mają się coraz lepiej w naszym kraju. Sukces kolejnych kampanii prowadzonych na platformie Crowdway.pl zachęca innych. Celem Freedom Farms jest uzbieranie miliona euro.
Przemysław Zawadzki przekonuje, że jego spółka Freedom Farms S.A. ma przemyślaną strategię i produkcję zabezpieczoną do 2025 r.
Mamy wszelkie podstawy, by działać ambitnie
– uważa Zawadzki.
Pierwszym krokiem ma być emisja crowdfundingowa, która będzie zorganizowana do końca czerwca. Spółka Freedom Farms S.A. chce się skalować, wyjść ze sprzedażą poza granice i dywersyfikować działalność, realizując uprawy polowe oraz w zautomatyzowanych halach. W kolejnych latach rozważa rozszerzenie możliwości pozyskania kapitału i zwiększenie płynności akcji, poprzez dopuszczenie ich do obrotu na NewConnect.
Najpierw emisja akcji, potem międzynarodowe plany
Freedom Farms S.A. zapowiada, że w ostatnim kwartale 2021 r. planuje pokazać gotowe produkty do hurtowej sprzedaży. Spodziewana wartość plonu uzyskanego w tym roku ma przekroczyć 9 mln zł. Z kolei plany produkcyjne mówią o 3 tonach wysokogatunkowego suszu i 700 litrów olejku CBD 5 proc. Na tym strategia się nie kończy. Na horyzoncie jest sprzedaż międzynarodowa i wejście na regulowany rynek marihuany medycznej. Planowane są także inwestycje w sieć showroomów, a więc sklepów z produktami konopnymi, połączonych z pokazowymi mini-plantacjami.
Pierwszym krokiem w dynamicznym rozwoju Freedom Farms S.A. ma być planowana na drugi kwartał 2021 r. emisja akcji za pomocą platformy Crowdway.pl. Szefostwo spółki chce w ten sposób pozyskać od inwestorów do 1 mln euro, czyli w granicach 4,4-4,5 mln zł, biorąc pod uwagę obecne relacje między euro a złotym. Następnie firma planuje pojawić się na NewConnect.
Teraz jest najlepszy moment, by postawić na dynamiczny rozwój. Dostrzegamy duży potencjał crowdfundingu udziałowego. To naturalny krok przed IPO, rozważanym w perspektywie 2 lat
– przekonuje Przemysław Zawadzki.
Konopie w Polsce: crowdfunding coraz bardziej zielony
Przedstawiciele spółki planują emisję akcji za pomocą platformy Crowdway.pl. I przyznają, że nie bez znaczenia dla nich były wyniki poprzednich tego typu kampanii. Przypomnijmy, że w listopadzie 2020 r. Kombinat Konopny w 38 minut zebrał 4,4 mln zł, a w styczniu 2021 r. CanPoland pobił rekord polskiego crowdfundingu, zamykając emisję wartą 4,4 mln zł w 11 minut.
Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway, przyznaje że crowdfunding udziałowy to atrakcyjna forma finansowania dla spółek konopnych. Ich siła skupiona jest bowiem wokół dużej społeczności polskich fanów konopi i zwolenników dalszej liberalizacji przepisów
Temat jest bardzo medialny i z punktu widzenia biznesu oraz inwestorów, szalenie rozwojowy, o czym najlepiej świadczą poprzednie dwie emisje, zakończone w minuty po starcie
– twierdzi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.