REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

James Dyson kupił superluksusowy apartament w Singapurze i przenosi tam firmę

Na nabywcę czekał półtora roku, ale już wiadomo, kto będzie jego lokatorem. Trzypoziomowy apartament z basenem na szczycie wieżowca w Singapurze za 54 mln dolarów kupił założyciel i szef brytyjskiej spółki Dyson. Znana z produkcji odkurzaczy i suszarek do rąk firma wkrótce także tam się przeniesie.

10.07.2019
14:01
James Dyson chce brexitu. Właśnie kupił superluksusowy apartament w Singapurze
REKLAMA

Fot. Flickr/Eva Rinaldi (CC BY-SA 2.0)

REKLAMA

Nowe lokum brytyjskiego miliardera zajmuje trzy najwyższe piętra luksusowego wieżowca Guoco Tower, najwyższego budynku w ścisłym centrum Singapuru. Apartament ma prawie 2 tysiące metrów kwadratowych, a do dyspozycji mieszkańców jest basen, prywatny ogród, piwniczka na 600 butelek wina oraz jacuzzi.

 class="wp-image-952006"
Fot. James Edition

Zważywszy na decyzję, by przenieść główną siedzibę firmy do Singapuru i rosnące dla niej znaczenie tego regionu, to oczywiste, że James Dyson nabył tam nieruchomość — tłumaczy rzecznik Dysona, cytowany przez lokalne media.

Smaczku całej sprawie dodaje fakt, ze 72-letni wynalazca i biznesmen należy do czołowych zwolenników wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. W jednym z wywiadów dla BBC stwierdził nawet, że twardy brexit nie będzie żadnym problemem dla Brytyjczyków.

 class="wp-image-952009"
Fot Wallich Residence.

Gdy Dyson ogłosił decyzję o przeniesieniu siedziby swojej firmy do Singapur, spadła na niego lawina krytyka i oskarżeń o hipokryzję. Miliarder tłumaczył, że nie ma to nic wspólnego z brexitem i nawet dzięki temu zamierza więcej inwestować w pobrexitowej Wielkiej Brytanii, ale raczej mało kogo tym przekonał.

REKLAMA

Wyprowadzka firmy i samego Dysona do Singapuru ma być głównie związana z planami budowy fabryki produkującej "przełomowy" samochód elektryczny. Pierwsze egzemplarze mają zjechać z linii produkcyjnych już w 2021 roku.

Dlaczego Singapur? Dyson wyjaśnił, że chodzi głównie o dostępną ma miejscu wykwalifikowaną kadrę oraz bliskość kanałów dystrybucji i kluczowych rynków. Pod uwagę miały nie być brane w ogóle koszty.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA