REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

InPost wprowadza ważną zmianę. Etykieta na paczce to już nie tablica ogłoszeniowa z naszymi danymi

Ograniczenie danych nadawcy odbiorcy i paczki do koniecznego minimum i znaczne uproszczenie układu graficznego. Etykiety naklejane na paczki InPostu, które są przesyłane za pośrednictwem paczkomatów i w ramach usług kurierskich przeszły właśnie gruntowną zmianę. Ma to służyć głównie bezpieczeństwu danych klientów InPostu, ale firma zapewnia, że poprawi się też efektywność jej działania.

24.10.2022
14:11
InPost wprowadza ważną zmianę. Etykieta na paczce to już nie tablica ogłoszeniowa z naszymi danymi
REKLAMA

Dotychczasowe etykiety InPostu naklejane na paczki nie były wzorem ochrony danych osobowych odbiorców – zwykle indywidualnych – paczek. Nasze imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania, adresem mailowym oraz numerem telefonu były czytelnie zaprezentowane na przesyłce.

REKLAMA

Wraz z danymi o nadawcy i ubezpieczeniu tworzyło to zestaw danych, które mogły być łakomym kąskiem dla osób niepowołanych. Na szczęście InPost właśnie radykalnie przeprojektował etykiety i ukrył większość danych, które nie są tam konieczne.

Powodem wprowadzenia nowych etykiet jest m.in. chęć anonimizacji danych odbiorców, czyli odpowiedź na pojawiające się potrzeby naszych Klientów zewnętrznych, jak i wewnętrznych

– wyjaśnia firma Rafała Brzoski.

InPost tłumaczy, że zmiany etykiet dotyczą przesyłek nadawanych do automatów paczkowych oraz przesyłek nadawanych w ramach usługi Kurier – Manager Paczek, dla etykiet generowanych w systemach Manager Paczek i API. W naszych rozwiązaniach stawiamy na prostotę i ta myśl przyświecała nam, projektując nowe etykiety przewozowe – zapewnia operator.

 class="wp-image-1947508"
Nowy wygląd etykiety (źródło: InPost)

Jakie konkretnie zmiany zostały wprowadzone? Oto one:

  • ograniczenie danych nadawcy i odbiorcy, w tym numeru telefonu do czterech ostatnich cyfr (w przypadku etykiet do paczkomatów),
  • usunięcie takich informacji jak: data wydruku etykiety, informacja o ubezpieczeniu, kontakt do biura obsługi klienta, mikrorejon kurierski, inne paczkomaty w pobliżu,
  • kod referencyjny został przeniesiony do sekcji „uwagi nadawcy”,
  • dodanie kodu datamatrix, który zawiera informacje o numerze paczki oraz dodanie prefiks kraju dostarczenia,
  • zwiększenie obszaru na uwagi od nadawcy.
 class="wp-image-1947511"
Stary wygląd etykiety (źródło: InPost)
REKLAMA

Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom, transport, sortowanie i doręczenie przesyłek będzie jeszcze bezpieczniejsze i bardziej efektywne

– zapewnia InPost.

Zmiana wyglądu etykiet nie będzie oczywiście wymagała żadnego działania ze strony nadawców przesyłek. Firma zaznacza, że nowy wygląd etykiet zostanie zaktualizowany automatycznie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA