InPost nie poprzestaje na paczkomatach. Spółka dołoży do nich ładowarki do aut elektrycznych

InPost poinformował w środę, że rozpoczął budowę sieci stacji ładowania dla samochodów elektrycznych we współpracy z firmą GreenWay Polska. Ładowarki do elektryków będą stawiane przy paczkomatach oraz przy w centrach dystrybucyjnych InPost. W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że firma Rafała Brzoski zarejestrowała nie tylko markę InPost Pay, ale także InPost Green City.

W przyszłości Paczkomat InPost będzie nie tylko wielousługowym punktem pozwalającym odbierać i nadawać przesyłki oraz realizować różnego rodzaju usługi, ale także autonomiczną stacją ładowania, gdzie będzie można naładować telefon, hulajnogę czy samochód – powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska.

InPost podkreśla, że już latem przeprowadził przetarg na budowę infrastruktury, dostawę i montaż stacji ładowania oraz zarządzanie i serwis we wszystkich swoich centrach logistycznych. Firma chwali się, że był to jak dotąd największy przetarg branży elektromobilnej w Polsce.

Bizblog.pl poleca

Rafał Brzoska na każdym kroku podkreśla ekologiczny wymiar ekspansji swojej firmy. Mamy jedną z największych w Polsce flot samochodów elektrycznych i bardzo mocno inwestujemy w jej rozbudowę. Instalujemy panele fotowoltaiczne, aby paczkomaty InPost były autonomiczne i ekologiczne, dodatkowo otoczone są antysmogową kostką. Teraz robimy kolejny krok – mówi.

InPost przy okazji pochwalił się, że powiększył swoją flotę o kolejnych kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 nissanów e-NV200 oraz 10 mercedesów eSprinter. Samochody będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do paczkomatów w miastach partnerskich programu Green City.

Będzie InPost Pay

Rolą GreenWay Polska w ramach tej współpracy będzie dostarczanie i instalowanie stacji ładowania prądem zmiennym oraz stały. Firma będzie się także zajmować zarządzaniem ładowarkami i ich serwisem.

Tymczasem InPost nie zwalnia tempa stawiania nowych paczkomatów, nie pozwalając konkurentom nawet myśleć o nawiązaniu równorzędnej rywalizacji. Spółka stawia ponad 100 takich urządzeń tygodniowo, a obecnie ma ich już ponad 15 tysięcy.

Przeglądając zgłoszenia patentowe InPostu w zeszłym tygodniu, zauważyliśmy, że firma Rafała Brzoski zarejestrowała słowny znak towarowy „InPost Green City”. Wśród kategorii, w jakich zgłoszony jest nowy znak, zwracają uwagę zwłaszcza takie jak budowa ładowarek elektrycznych, budowa ekologicznych wiat przestankowych, czy zazielenianie terenów miejskich i sadzenie drzew w celu kompensacji emisji dwutlenku węgla.

InPost w listopadzie zarejestrował też znak handlowy InPost Pay i logotyp w dwóch wersjach kolorystycznych: białej i żółtej. To znak, że firma Rafała Brzoski zamierza wprowadzić własną metodę płatności elektronicznych. Na razie firma milczy jednak na ten temat.