Huuuge opublikował we wtorek pierwszy od wejścia na warszawska giełdę raport finansowy. Spółka odnotowała najlepsze w historii przychody, ale wynik netto obniżyły wydatki na marketing i promocje.
Wysokie koszty nie spodobały się inwestorom, bo od rana Huuuge mocno dołuje na giełdzie. Na otwarciu kurs spadł o 5,5 proc., ale niedługo potem zaliczyła zjazd o ponad 13 proc. do 39,51 zł. Około 10.30 spółka zaczęła odrabiać poranne straty, zmniejszając je do 4 proc.
Huuuge pochwalił się we wtorek, że po wzroście 28,3 proc. wypracował w 2020 rekordowe przychody sięgające 332,7 mln dolarów. Czwarty kwartał spółka również zakończyła efektownie, wypracowując 89,2 mln dolarów (+23,7 proc. r/r).
Było to możliwe dzięki osiągnięciu bardzo dobrych wskaźników KPI w zakresie monetyzacji, przede wszystkim poprawie średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU), który wzrósł o 18 proc. rdr dla Grupy oraz o 22,1 proc. rdr dla flagowych gier
– wskazała spółka w komunikacie.
Skorygowana roczna EBITDA wzrosła do 57,3 mln dolarów (+131 proc.). Skorygowana EBITDA w IV kw. 2020 spadła do 3,1 mln dolarów (wobec 15,5 mln rok wcześniej).
Zysk Huuuge w dół
Skorygowany zysk netto wzrósł do 48,1 mln dolarów (+188,3 proc. r/r) w całym 2020 roku. W IV kw. 2020 skorygowany zysk netto wyniósł 2,1 mln dolarów (wobec 12,6 mln dolarów rok wcześniej).
Spadek wyniku netto (a także EBITDA w 4Q – przyp. red.) związany był z nakładami na płatne kampanie marketingowe mające na celu pozyskanie nowych użytkowników
– wyjaśniła spółka.
Anton Gauffin (na zdj.), założyciel i dyrektor generalny Huuuge, wskazał, że spółka obserwowała rosnącą popularność gier mobilnych, a większe zaangażowanie graczy przekładało się na lepszą monetyzacji i więcej czasu spędzonego w grze.
Wpłynęło to pozytywnie na Huuuge, jak i na cały rynek gier. Dzięki koncentracji na realizacji strategii, połączonej z umiejętnym odczytywaniem trendów rynkowych wypracowaliśmy w 2020 roku rekordowe w naszej historii wyniki finansowe
– wskazał.
Lepsze KPI's, lepsza monetyzacja
Wprowadzenie nowych gier do oferty (social casino i casual) pozwoliło Huuuge pozyskać nowych i utrzymać dotychczasowych graczy poprzez przekierowanie ich zainteresowania z jednych tytułów na inne.
Czynniki mające korzystny wpływ na retencję graczy obejmowały stałe dodawanie nowych treści do gier oraz inicjatywy marketingowe, takie jak LiveOps
– wskazano w komunikacie.
Huuuge zwraca uwagę na lepsze wskaźniki KPI i monetyzację gier. Wzrost wskaźnika konwersji w przypadku flagowych gier wyniósł z 6,5 proc. do 7,4 proc. W 2019 r. DPU Huuuge wynosiło około 25,5 tys., a w 2020 r. wzrosło do ok. 27,1 tys., czyli o 6,3 proc. Średni przychód na płacącego użytkownika (ARPPU) wzrósł o 18 proc. rdr i sięgnął w 2020 roku 32,8 dolarów.
Grzegorz Kania, dyrektor finansowy, podkreśla, że 2020 rok był dla Huuuge rekordowy, zarówno pod względem zwiększania skali działalności, jak i wynikach finansowych.
Naszym celem w 2021 roku jest utrzymanie szybkiego tempa rozwoju i wypracowanie skorygowanej marży EBITDA na poziomie zbliżonym do osiągniętej w 2020 roku
– powiedział.