REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Sztuczna inteligencja made in Poland. Emplocity stawia na automatyzację i obiecuje gigantyczne oszczędności

Emplocity tworzy inteligentnego, osobistego asystenta pracownika, który pomoże we wdrożeniu się w nowe obowiązki. Firma chce, aby konwersacyjna SI i techniki rozpoznawania obrazu stały się standardem w każdym miejscu pracy. Nawet wśród terapeutów.

29.01.2023
16:25
Sztuczna inteligencja made in Poland. Emplocity stawia na automatyzację i obiecuje gigantyczne oszczędności
REKLAMA

Wyobraźmy sobie system produkcyjny, do którego obsługi musi zostać przeszkolony nowy pracownik. Teoretycznie można go zostawić sam na sam z dokumentacją i liczyć, że sam będzie w stanie wyciągnąć potrzebne informacje. Emplocity ma na to nieco lepszy pomysł

REKLAMA

Nasza technologia potrafi przetworzyć obszerną dokumentację na kontekstową bazę wiedzy oraz udostępnić ją przez wygodną aplikację konwersacyjną, tekstową lub głosową - mówi Krzysztof Sobczak, CEO i współzałożyciel Emplocity (na zdjęciu powyżej).

Pracownicy mogą zadawać pytania w naturalnym języku i liczyć, że aplikacja odpowie lub w razie potrzeby dopyta, by lepiej zrozumieć kontekst pytania. Może to przynieść ogromne oszczędności czasu – zwłaszcza kiedy pod uwagę weźmiemy dużą skalę jak na przykład fabrykę z tysiącem pracowników.

Po wdrożeniu naszego rozwiązania, średni czas załatwienia sprawy zredukowaliśmy do 75 sekund z 15 minut, co daje oszczędność 55 minut miesięcznie. Jeśli przemnożymy to przez tysiąc pracowników, miesięczną pensję minimalną (3490 zł brutto, koszt pracodawcy 4205 zł) i 10,5 miesiąca (odejmuję półtora miesiąca na urlopy czy dni wolne), otrzymamy wynik około 250 tys. zł oszczędności rocznie – wylicza Krzysztof Sobczak.

Podobnie zadziałają boty-doradcy w sklepie internetowym, którzy pomogą w wyborze prezentu albo asystenci terapeutów.

 class="wp-image-2025913"

Emplocity sprawdzi się w środowisku, gdzie występuje wiele powtarzalnych zadań, które można zautomatyzować, aby odciążyć pracowników. Dzięki temu będą mogli skupić się na działalności, która przyniesie firmie więcej wartości dodanej.

Emplocity obiecuje duże oszczędności czasowe w korporacjach

Z naszych doświadczeń wynika, że aż 90 proc. firm potwierdza szybsze rozwiązanie spraw po wdrożeniu konwersacyjnej SI. Na przykład w pojedynczym procesie rekrutacji, screeningu i onboardingu można zaoszczędzić nawet 30 min - wylicza Sobczak

Nieco inne cele przyświecają botom terapeutycznym, takim jak Fido, nad którym Emplocity pracuje z Uniwersytetem SWPS od lipca 2021 roku.

To innowacyjna w skali globu aplikacja, która nawiązuje rozmowę i wykrywa w niej wzorce myślenia, niekorzystne dla zdrowia psychicznego rozmówcy, a następnie stosując techniki terapii behawioralno-poznawczej, wspiera ich zmianę na korzystniejsze. Oczywiście to wszystko przy wsparciu profesjonalisty, który ma pieczę nad tym delikatnym procesem - wyjaśnia Krzysztof Sobczak.

Emplocity rozwija bota o funkcjonalności wirtualnego asystenta

Ma on ułatwiać indywidualizowanie prowadzonych zadań terapeutycznych oraz komunikację z pacjentami. Dzięki temu terapeuci korzystający z aplikacji mogą automatycznie tworzyć bazy wiedzy dla poszczególnych pacjentów i monitorować postępy terapii.

Odwrotnie niż w przypadku edrone Emplocity nie celuje w branżę e-commerce, gdzie klienci mieliby samodzielnie wyklikiwać własne boty. Warszawska firma stawia na boty dopasowane do procesów biznesowych.

Jednym z ciekawszych etapów projektowania rozwiązania jest precyzyjne rozpoznanie struktury działania firmy, sposobu organizacji istniejących procesów i przede wszystkim katalogu spraw z jakimi na co dzień mierzą się pracownicy. Uzbrojeni w tę wiedzę układamy elementy naszej platformy modyfikując je i dopasowując do sytuacji naszego klienta. To nietrywialny proces, wymagający sporego doświadczenia branżowego, technologicznego i operacyjnego – opisuje Sobczak.

Emplocity weszła na NewConnect

Spółka zadebiutowała na małym parkiecie jesienią 2022 r. W pierwszym dniu notowań kurs spadł o 16,4 proc. do 23 zł. Dziś oscyluje już w granicach 8 zł.

REKLAMA
 class="wp-image-2025916"

Wcześniej spółka pozyskiwała środki m.in. z ofert publicznych (1,5 mln zł w 2021 roku) czy grantów NCBiR (4 mln zł). Pieniądze chce wykorzystać na tworzenie inteligentnego osobistego asystenta pracownika, a docelowo wprowadzenie nowego standardu miejsca pracy przyszłości, w oparciu o technologię konwersacyjnej SI oraz rozpoznawania obrazu.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA