Biedronka ogłasza nową edycję słynnego konkursu. Nagroda główna to 100 tys. zł

Biedronka po raz szósty zainaugurowała w poniedziałek część literacką konkursu „Piórko” na debiutancką książkę dla dzieci. Główna nagroda wynosi 100 tys. zł. To już

Nadsyłajcie swoje teksty na konkurs, przecież szansa na 100 tys. zł nagrody nie trafia się co dzień!

– czytamy w komunikacie nadesłanym do redakcji.

Jak wziąć udział w konkursie „Piórko”?

Uczestnicy powinni nadesłać prace do 23 marca. Komplet szczegółowych informacji zamieszczono na stronie internetowej piorko.biedronka.pl. Za jej pośrednictwem należy też zgłaszać teksty na konkurs.

Bizblog.pl poleca

Prace mogą nadsyłać debiutujący, pełnoletni autorzy, w tym osoby, które brały udział w poprzednich edycjach, ale nie zostały laureatami. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy prace o objętości od 20 tys. do 60 tys. znaków.

Nabór do etapu tekstowego trwa do 23 marca br. Ogłoszenie wyników nastąpi 22 maja. Potem wystartuje konkurs dla ilustratorów. Zwycięzca tego etapu zostanie ogłoszony 4 sierpnia. Książka pojawi się w ponad trzech tysiącach sklepów Biedronka w listopadzie 2020 roku.

Pierwsza edycja „Piórka. Nagrody Biedronki za książkę dla dzieci” odbyła się w 2014 roku. Dotychczasowe pięć edycji nie tylko wyłoniło dziesięcioro zdolnych debiutantów z kategoriach Tekst i Ilustracje, których Biedronka nagrodziła łącznie 1 mln zł, ale – jak zapewnia sieć w komunikacie – otworzyła im też drzwi do kariery. Wszystkie zwycięskie książki konkursu zostały sprzedane łącznie w ok. 220 tysiącach egzemplarzy.

Czego od nadsyłanych prac oczekują jurorzy?

Na pewno wciągających historii, postaci, które z miejsca pokochają dzieciaki i pięknego języka. O to, by zwycięskie opowiadanie miało wszystkie te cechy zadbają specjaliści z jury

– zapewnia sieć Biedronka.

W kategorii Tekst teksty oceniać będzie między innymi Michał Rusinek, tłumacz, autor książek dla dzieci, felietonista, a niegdyś sekretarz noblistki Wisławy Szymborskiej, a w kategorii Ilustracje: Edgar Bąk, współpracujący z czołowymi instytucjami kultury projektant systemów identyfikacji wizualnej, czasopism i plakatów, Emilia Dziubak, ilustratorka książek dla dzieci, współpracująca z wydawnictwami polskimi i zagranicznymi.

Biedronka promuje kulturę

Obchodząc w tym roku 25-lecie działalności Biedronki w Polsce szczególnie cieszymy się z tego, że udaje nam się łączyć rozwój naszej sieci z promowaniem ważnych społecznie idei. Jedną z tych kluczowych jest promocja czytelnictwa

– wskazuje Arkadiusz Mierzwa, juror „Piórka” i dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka.

W jego opinii w wielu polskich gminach Biedronka jest jedynym miejscem, w którym można fizycznie dotknąć i kupić książki, a dla początkujących literatów konkurs „Piórko” jest najlepszą trampoliną do przyszłej kariery.

Mamy nadzieję, że tegoroczna edycja przyniesie kolejne rekordy w liczbie zgłoszonych prac, zarówno jeśli chodzi o tekst, jak i o grafikę, a wydana pod koniec roku książka będzie jednym z ulubionych prezentów świątecznych

– zapowiada Arkadiusz Mierzwa.