Sądne popołudnie banków. Problemy mają klienci Pekao, mBanku, Santandera i ING

Cztery duże banki odcięły dziś swoich użytkowników na kilka godzin od najważniejszych usług finansowych.

Bank Pekao – problemy z aplikacją PeoPay.

W zeszłym tygodniu bank miał modernizować oprogramowanie, także aplikację, czego skutki widzimy na poniższej mapie.

Mapa awarii w Banku Pekao (DownDetector).

Awaria dotknęła praktycznie cały kraj.

Aplikacja nie działa. Nie można się do niej zalogować czy zlecić wypłaty środków. Bank nie wydał na razie oficjalnego komentarza do awarii.

Użytkownicy zgłaszają również problemy z działaniem kart.

mBank. Sytuacja opanowana.

Awaria mBanku również dotknęła praktycznie wszystkich użytkowników. Nie działał BLIK, serwis internetowy czy aplikacja. Użytkownicy mogli jednak korzystać z płatności kartą czy mTransferem.

Mapa awarii w mBanku (DownDetector)..

Awaria została zażegnana o 13.50. Bankowi należą się jednak pochwały za informowanie użytkowników o stanie serwisu w czasie rzeczywistym.

Aktualizacja (godz. 13:50) Wszystkie problemy udało nam się usunąć. Możecie korzystać z naszych usług i logować się…

Opublikowany przez mBank Polska Poniedziałek, 4 listopada 2019

Wcześniej, w ciągu dnia problemy z dostępem do serwisów internetowych zgłaszali również klienci Santandera i ING Banku Śląskiego (ING Polska). Awaria tego drugiego banku zakończyła się przed godziną i była najbardziej dotkliwa. W kulminacyjnym momencie licznik DownDetectora przekroczył tysiąc raportów.