REKLAMA
  1. bizblog
  2. Transport

Cywilizacja powoli wkracza na autostradę A1. Ruch puszczono dwoma pasami w obu kierunkach

Dwa pasy ruchu w stronę Katowic i tyle samo w stronę Łodzi – i to równocześnie. W poniedziałek uruchomiono nowy układ drogowy na budowanej autostradzie A1, który pozwala na wyprzedzanie wolniej (czytaj: bardziej przepisowo) jadących samochodów. Na razie tylko na 12-kilometrowym odcinku między Tuszynem a Piotrkowem Trybunalskim, ale zawsze coś.

30.11.2020
15:41
Budowa autostrady A1. Ruch puszczono dwoma pasami w obu kierunkach
REKLAMA

”Na odcinku autostrady A1 między węzłem Tuszyn i Piotrkowem Trybunalskim kierowcy mają już do dyspozycji cztery pasy ruchu. Oznacza to istotną zmianę wobec obowiązującej do tej pory organizacji ruchu. Dotychczas jadący w kierunku Katowic mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, a zmierzający do Łodzi – jeden” – informuje łódzki oddział GDDKiA.

REKLAMA

Układ 2+2 na razie obowiązuje na 12-kilometrowym odcinku budowanej autostrady między węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Południe. Ruch na tym odcinku w całości odbywa się na świeżej, betonowej nawierzchni jednej z dwóch nitek przyszłej autostrady – nowy pas drogowy jest wystarczająco szeroki, by pomieścić aż cztery pasy ruchu.

 class="wp-image-1305448"

Zarządca drogi udostępnił dotąd 41 km nowej betonowej jezdni, czyli na przeszło połowie całej budowanej trasy między podłódzkim Tuszynem a Częstochową.

Jak niedawno informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zaawansowanie prac na budowie łódzko-częstochowskiego odcinka A1 przekroczyło już 60 proc. „Łączna długość ułożonej już nawierzchni jezdni wynosi prawie 65 km, a udostępnienie kolejnych kilometrów kierowcom uzależnione jest od kwestii związanych z technologią wykonania oraz organizacja robót i ruchu” – wyjaśniła GDDKiA.

Ma być pomiar odcinkowy

Oddanie odcinka z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach to dobra wiadomości dla kierowców, ponieważ na długim odcinku z jednym pasem ruchu w kierunku wreszcie pojawi się możliwość wyprzedzenia wolniej jadących samochodów. Druga zaleta takiego rozwiązania – w przypadku awarii samochodu czy konieczności zatrzymania się nie będzie blokowany cały ruch w stronę Łodzi.

Kto ma okazję jeździć budowaną autostradą A1, ten jednak doskonale wie, że pojawienie się dwóch pasów w jednym kierunku posłuży jednak głównie tym kierowcom, których irytuje wleczenie się z prędkością zgodną – lub tylko trochę przekraczającą obowiązujący limit – i marzących o tym, by w końcu przycisnąć.

REKLAMA

Smutna rzeczywistość wygląda bowiem tak, że ogromna większość kierowców z dużym zapasem łamie obowiązujące na budowie ograniczenie wynoszące zwykle 60 km/h. To zjawisko widoczne jest zwłaszcza na nowych odcinkach. To pewnie zmieni się dopiero po zapowiedzianym przez GDDKiA pomiarem odcinkowym.

https://bizblog.spidersweb.pl/budowa-a1-odcinkowy-pomiar-predkosci/
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA