Apple ukarany we Włoszech za „agresywny i mylący” marketing. Chodzi o wodoodporność iPhone’ów

10 mln euro kary wymierzył włoski urząd antymonopolowy spółkom Apple Distribution International i Apple Italia za wprowadzające w błąd reklamy smartfonów, które sugerowały wodoodporność, ale firma producent całkowicie wyłączył swoją odpowiedzialność za uszkodzenia spowodowane zalaniem tych urządzeń.

Jak informuje włoski urząd AGCM (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato), chodzi o modele iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11 Pro oraziPhone 11 Pro Max, które były przedstawiane jako zdolne do przetrwania zanurzenia od 1 do 4 metrów do pół godziny.

Bizblog.pl poleca

AGCM, stwierdził, że przekaz reklamowy Apple nie wyjaśniał, że reklamowane właściwości tych iPhone’ów były możliwe do osiągnięcia tylko w ściśle określonych warunkach laboratoryjnych przy użyciu czystej i nieruchomej wody, a nie w warunkach realnego użytkowania przez konsumentów.

Włoski urząd antymonopolowy wytknął też amerykańskiemu gigantowi, że zapis w warunkach gwarancji wyłączający odpowiedzialność producenta za szkody powstałe w wyniku zalania przez płyny, został tak skonstruowany, by wprowadzić konsumentów w błąd. AGCM zwrócił uwagę, że nie wskazano, czy chodzi o gwarancję producenta, czy o rękojmię.

Apple na razie nie komentuje zarzutów włoskiego urzędu monopolowego.