REKLAMA
  1. bizblog
  2. Prawo

Trzy paski tylko dla Adidasa? Gigant wycofał swoją skargę w urzędzie patentowym

Adidas uznał, że trzy żółte paski w logotypie fundacji Black Lives Matter mogą mylić się z charakterystycznym motywem jej własnego logotypu, który jest obecny także na wielu produktach tej firmy. Z tego powodu niemiecki gigant złożył w amerykańskim urzędzie patentowym wniosek o odrzucenie wniosku rejestracyjnego, który złożyła fundacji BLM. Sprawa wywołała zamieszanie, którego Adidas raczej wolałby uniknąć, dlatego firma postanowiła, że jednak nic przeciw trzem paskom fundacji nie ma.

29.03.2023
10:27
Trzy paski tylko dla Adidasa? Gigant wycofał swoją skargę w urzędzie patentowym
REKLAMA

Wniosek Adidasa o zablokowanie rejestracji logotypu Black Lives Matter Global Network Foundation został złożony w poniedziałek. Firma wyjaśniła, że podobieństwo do jej własnego zastrzeżonego motywu jest uderzające i dla wielu osób może to być mylące.

REKLAMA

Spór o trzy paski

Firma chciała, by trzy paski BLM nie mogły być umieszczane na produktach, które są w ofercie Adidasa, czyli na T-shirtach, czapkach, czy torbach. Niemiecka spółka podkreśliła, że motyw graficzny z trzema paskami jest stosowany już od 1952 roku i przez lata zdobył rozpoznawalność na całym świecie.

Warto dodać, że Adidas tylko od 2008 roku złożył ponad 90 pozwów przeciw firmom używającego podobnego znaku graficznego i podpisał ponad 200 ugód.

Niespodziewany ruch giganta

Choć Adidas nie chciał swojego działania komentować, sprawa odbiła się szerokim echem w mediach społecznościowych i nie trzeba dodawać, że większość osób krytykowała tę próbę zablokowania rejestracji znaku graficznego ruchu Black Lives Matter.

REKLAMA

W środę nastąpił niespodziewany zwrot. Adidas ogłosił, że wycofuje swój wniosek złożony w urzędzie patentowym o częściowe zablokowanie rejestracji logotypu BLM.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA