02.12.2021

Europa na szarym końcu. Ale też doczekamy się Toyoty, którą już rozchwytuje reszta świata

Toyota podała oficjalną specyfikację modelu Corolla Cross na rynek europejski. Będzie dostępny wyłącznie jako hybryda.

O tym, że ten model powstanie, wiemy już od ubiegłego roku. W zasadzie to już powstał i wszedł do sprzedaży – ale wyłącznie na rynkach dalekich od Europy. Bo przecież my musimy się elektryfikować, szkoda czasu na wprowadzanie do nas nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Do tego tam, gdzie weszła, Corolla Cross sprzedaje się znakomicie – schodzi wszystko co wyjedzie z fabryki, a u nas schodzą droższe C-HR-y, RAV-y a zaraz jeszcze Yaris Cross. Wydawało się, że wprowadzanie kolejnego SUV-a nie będzie miało sensu.

Ale jak się chce gonić liderów sprzedaży, to trzeba

To znaczy w Europie, bo w Polsce, czy w Stanach, to Toyota jest marką, która innym ucieka i nie ma kogo gonić. W każdym razie dzisiaj europejski oddział koncernu oficjalnie poinformował, że Corolla Cross wjedzie do europejskich salonów już w przyszłym roku.

Przy okazji dowiedzieliśmy się oczywiście, że to model zaprojektowany specjalnie na europejski rynek, oferujący komfort, praktyczność i uniwersalność, jakiej oczekują aktywne rodziny z małymi dziećmi.

Odchudziliśmy krótką informację prasową z marketingowej waty i podajemy samo gęste:

Europejska Toyota Corollą Cross będzie sprzedawana wyłącznie jako hybryda

Ma być dostępna w jednej wersji silnikowej – z dwulitrową benzyną o mocy 197 KM. Silnik spalinowy będzie napędzał wyłącznie przednią oś. Do sprzedaży trafi też wersja AWD-i z napędem na cztery koła, ale za kręcenie się tych z tyłu odpowiadał będzie silnik elektryczny o mocy 41 KM. W obu przypadkach mówimy o klasycznej hybrydzie samoładującej, nie o plug-inie, którego można ładować z gniazdka.

Oczywiście na liście wyposażenia auta znajdzie się długi zestaw asystentów, pełna ekranizacja wnętrza i kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto. Wspominam o tym ostatnim, bo jeszcze niedawno wcale nie było to w tej marce takie oczywiste.

Toyota nie ukrywa, że chce grać o jak największy udział w rynkowym torcie. Zapowiada, że w 2025 r. wyrwie z segmentu samochodów kompaktowych 9 proc. I Corolla Cross ma w tym wydatnie pomóc. Pierwsze dostawy – jesienią przyszłego roku.