Ciekawostki

Policja też chce być modna. Kupiła sobie SUV-y coupe

Ciekawostki 30.08.2023 332 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 30.08.2023

Policja też chce być modna. Kupiła sobie SUV-y coupe

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk30.08.2023
332 interakcje Dołącz do dyskusji

SUV coupe to idealny samochód do robienia wrażenia. Zwłaszcza jeśli jest pomalowany w odblaskowe wzory. Wie o tym policja z Opolszczyzny.

Nie są specjalnie praktyczne. Czy dobrze wyglądają? Zdania są tu podzielone, ale chodzi też o to, by nie pozostawić nikogo obojętnym. SUV-y coupe, bo o nich mowa, są hitem rynku samochodów nowych i młodych używanych. Początkowo zaczęły pojawiać się w ofertach marek premium. Teraz trafiają już „pod strzechy”, czyli sprzedają je też firmy popularne. Właśnie możemy mówić o kolejnym kroku milowym w ich rynkowej karierze.

SUV coupe w policji

suv coupe w policji

Dokładniej, funkcjonariusze z województwa opolskiego odebrali 10 sztuk modelu Renault Arkana. „Renault Arcana, bo o nich mowa, trafią do policjantów z Opola (2 szt.), Kluczborka, Nysy, Olesna, Prudnika, Brzegu, Namysłowa, Strzelec Opolskich i Krapkowic” – napisano na stronie opolskiej policji, przy okazji popełniając drobną, choć często spotykaną literówkę w nazwie modelu.

To radiowozy oznakowane

Przyznam, że wóz tego typu byłby absolutnie ostatnim modelem, którego spodziewałbym się w roli nieoznakowanego radiowozu z wideorejestratorem. Arkany są jednak oklejone. Mówimy o nowym, bardziej odblaskowym i lepiej widocznym oznakowaniu policyjnym. Widać je jeszcze lepiej… niż seryjny egzemplarz w „firmowym”, żółtym kolorze.

Jaki silnik pracuje pod maską patrolowych Renault? SUV coupe jest napędzany 145-konnym układem hybrydowym bez konieczności doładowywania. „Zakupione samochody są niewątpliwie dużym wsparciem w codziennej służbie i przyczyniają się do komfortu pracy. Dodatkowo są ekonomiczne i doskonale sprawdzają się podczas codziennej służby” – skomentował jeden z przedstawicieli policji podczas uroczystego przekazania wozów.

SUV coupe w policji wbrew pozorom ma sens

SUV to naprawdę dobry pomysł na samochód policyjny. Nieco większy prześwit pozwoli na wjazd w miejsca, w których nawierzchnia jest daleka od ideału, a poza tym poprawia wygodę wsiadania i wysiadania funkcjonariuszy, którzy przecież robią to podczas służby bardzo często. Czy nadwozie coupe jest tu niezbędne? Gdyby w gamie Renault były dwa modele, z czego jeden był SUV-em z klasycznym tyłem, a drugi ze ściętym – tak jak np. w BMW X5 i X6 – wybór tego drugiego nie miałby sensu. SUV coupe w policji byłby mniej praktyczny i droższy. Ale Arkana nie ma klasycznego odpowiednika. Captur jest mniejszy, a Austral droższy i niedostępny z hybrydą tego typu.

suv coupe w policji

Czy 145 KM to wystarczająca moc do radiowozu tego typu? Jak najbardziej. Pościgi zdarzają się rzadko, nie każdy przestępca ucieka mocnym autem (czasami to Tico…), a pogoń nie zawsze ma sens. Do codziennych obowiązków efektowna Arkana nada się dobrze, zwłaszcza że powinna niewiele spalić, a hybrydy są korzystne wizerunkowo. SUV coupe w policji dołącza do listy interesujących radiowozów na służbie. Jest na niej m.in. Cupra Leon, a dawniej postrachem kierowców bywały Saab 9-5 albo stary Nissan Maxima.

Fot. Opolska Policja

Czytaj również:

Renault Arkana E-Tech – test hybrydowego samochodu, który wygląda na droższy niż jest

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać