Wiadomości

Nie mówcie przedstawicielom handlowym. Powstała Skoda Fabia RS Rally2

Wiadomości 15.06.2022 5 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 15.06.2022

Nie mówcie przedstawicielom handlowym. Powstała Skoda Fabia RS Rally2

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz15.06.2022
5 interakcji Dołącz do dyskusji

Powstała Skoda Fabia RS Rally 2, choć klimat dla takich popisów to raczej mamy niekorzystny. Na swoje usprawiedliwienie ma, że jest zielona.

Ależ pięknie się ułożyło, mniej więcej godzinę temu pracownik dużej firmy budowlanej próbował mnie zepchnąć z drogi, a już czytam o samochodzie dla niego. Jechał Skodą Fabią, choć precyzyjniej byłoby napisać, że leciał. W obecnej generacji Skody Fabii nie może liczyć na więcej niż silnik 1.5 i 150 KM mocy. Specjalnie dla takich gagatków powstała nowa Skoda Fabia RS Rally2. Nie po to, żeby nimi jeździli, ale żeby mogli myśleć, że oni też mają samochód rajdowy i dalej marnować służbowe paliwo na swoje popisy na drodze.

skoda fabia rs rally 2

Skoda Fabia RS Rally2 – dane techniczne

Nietrudno zgadnąć, do której kategorii rajdowej jest przeznaczona, nazwa mówi wszystko. Ten zielony potwór chce wygrywać, gdyż ma:

  • kolor lakieru Mamba Green – zapewne drugi najszybszy po czerwonym i dlatego najszybsze elektryczne samochody Skody też są zielone,
  • silnik o pojemności 1,6 litra,
  • ale za to o mocy 289 KM i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego,
  • napęd na cztery koła,
  • 5-biegową sekwencyjną skrzynię biegów,
  • prędkość maksymalną 200 km/h, eee tyle to pojedzie nawet zwykła 110-konna Fabia 1.0 TSI – żart oczywiście, w rajdach więcej nie trzeba.

A reszta to już takie smaczki są.

skoda fabia rs rally 2

Skoda Fabia – pojemność zbiornika paliwa

Powiększony zbiornik w Skodzie Fabii mieści 50 litrów paliwa, ale rajdowa Skoda Fabia RS Rally2 zmieści już 82,5 litra i jej zbiornik jest zabezpieczony specjalną pianką oraz materiałem kompozytowym z węgla i kevlaru. Zgromadzone tam paliwo ma być w 100 procentach odzyskiwane z odpadów biologicznych i paliw syntetycznych. Da się rozłączyć napęd na obie osie używając hamulca ręcznego, gdyż zastosowano elektrohydrauliczne sterowanie sprzęgłem międzyosiowym. Koła nie imponują wielkością, ale to tak ma być, 15-cali wystarczy na szuter, na asfalt przewidziano felgi w rozmiarze 18 cali. Zależnie od nawierzchni należy też instalować tarcze hamulcowe w różnych rozmiarach, przewidziano je w wersjach 355 (przód przy 18-calowych kołach) i 300 milimetrów.

skoda fabia rs rally 2

Rajdowa Fabia jest szersza od zwykłej, na klatkę bezpieczeństwa zużyto 35,8 metra rur ze stali chromowo-molibdenowej o wysokiej wytrzymałości. Tył auta zdobi potężna lotka, która wspomaga przepływ powietrza.

W rajdach samochody jeżdżą szybko

Ten pojazd równie dobrze mógł nie powstać, bo klimat dla ścigania jest umiarkowanie korzystny. Teraz wypada się chwalić produkcją nastawioną na zrównoważony rozwój i podkreślać znaczenie bezpieczeństwa. Rajdy wydają się trochę słabo pasować do takiego obrazka. Stąd zapewne zielony kolor obecność paliwa z odzysku i wyjątkowo szczelny zbiornik paliwa.

skoda fabia rs rally 2

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać