Wiadomości

Oto nowe Porsche Cayenne. Ma silnik V8 zamiast V6 oraz 64 tysiące pikseli

Wiadomości 18.04.2023 24 interakcje

Oto nowe Porsche Cayenne. Ma silnik V8 zamiast V6 oraz 64 tysiące pikseli

Piotr Barycki
Piotr Barycki18.04.2023
24 interakcje Dołącz do dyskusji

Zmiany na zewnątrz, we wnętrzu, pod maską, na liście wyposażenia i w całej gamie dostępnych wersji – Porsche Cayenne w 2023 r. naprawdę solidnie zapracowało sobie na to, żeby opisywać je jako „nowe”.

Są wprawdzie też i gorsze informacje, ale zacznijmy od tych dobrych. A dobre są m.in. takie, że tak jak Porsche Cayenne dobrze wyglądało przed liftingiem, tak dobrze wygląda i po nim. Z zewnątrz bowiem nie zmieniło się przesadnie wiele:

Uwagę mogą zwracać jednak już na pierwszy rzut oka nowe, opcjonalne reflektory LED HD Matrix, z 32 tysiącami punktów świetlnych na każdy reflektor i 1000 stopni regulacji jasności… każdego punktu.

Przy okazji przeprojektowano też przedni pas, trochę inaczej narysowano błotniki i maskę, a do kompletu zmieniono tylny zderzak.

Większość osób pewnie jednak będzie miała trochę problemów, żeby rozpoznać na drodze nowe Porsche Cayenne. O co więc tyle zamieszania?

Nowe Porsche Cayenne (2023) – co nowego poza tym?

Przede wszystkim – całkowicie nowe wnętrze, zbliżone stylem i pomysłem do tego z Taycana. Do dyspozycji kierowcy oddany zostaje zakrzywiony, wolnostojący panel cyfrowych zegarów o przekątnej 12,6″, a także wbudowany w deskę rozdzielczą ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12,3″. Na tym jednak ekrany się nie kończą, bo opcjonalnie będzie można zamówić trzeci wyświetlacz – przeznaczony dla pasażera siedzącego po naszej prawej stronie i oferujący przekątną równą 10,9 cala.

Niemal całkowicie przemodelowano też tunel środkowy i znajdujący się na nim zestaw przycisków. Liczba przycisków dotykowych została ograniczona do minimum, przy zachowaniu zestawu fizycznych przycisków do obsługi podstawowych elementów systemu klimatyzacji. Pozbyto się też z tych okolic  kompletnie zbędnej dźwigni zmiany trybów jazdy.

Przy okazji odświeżenia Cayenne rozszerzono także listę dostępnych opcji i elementów wyposażenia standardowego. Bez dopłat oferowany jest teraz m.in. PASM, 20-calowe felgi, wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania, schowek z funkcją ładowania indukcyjnego i system kontroli jakości powietrza, a systemy wspomagania bezpieczeństwa jazdy doczekały się poprawionych wydań. Nowe są także amortyzatory i opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.

Nowe Porsche Cayenne (2023) – silniki i wersje

I tutaj zaskoczenie, a w sumie to nawet dwa.

Po pierwsze – Cayenne S wyposażone będzie teraz nie w jednostkę V6, a w 4-litrowe V8 o mocy 474 KM, oferujące maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm. Setkę zobaczymy na wyświetlaczu po zaledwie 4,7 s, natomiast wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na 273 km/h.

Bazową jednostką napędową będzie natomiast 3-litrowe V6 o mocy 353 KM. Będzie ona napędzać podstawowe Cayenne, a także Cayenne E-Hybrid, które z pomocą napędu elektrycznego zaoferuje 470 KM i zasięg elektryczny na poziomie 90 km.

W tym miejscu pojawia się drugie zaskoczenie, bo gama silnikowa/wersji Cayenne właściwie w tym miejscu się kończy. Zgodnie z komunikatem prasowym, na szczycie oferty stanie Cayenne Coupe Turbo GT, oferujące niemal 660 KM. Tyle tylko, że wyraźnie zaznaczono, że będzie to wersja oferowana poza obszarem Unii Europejskiej.

Dostępne u nas modele ograniczają się więc do Cayenne, Cayenne E-Hybrid, Cayenne S i… to koniec. Turbo nie stwierdzono.

Drugą mniej przyjemną informacją jest to, że Cayenne po liftingu podrożało. Do tej pory startowało od poziomu 398 000 zł, natomiast teraz cennik prezentuje się tak:

Porsche Cayenne 2023 – ceny:

  • Porsche Cayenne – 428 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid – 458 000 zł
  • Porsche Cayenne S – 529 000 zł

Porsche Cayenne Coupe 2023 – ceny

  • Porsche Cayenne Coupe – 448 000 zł
  • Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe – 473 000 zł
  • Porsche Cayenne S Coupe – 555 000 zł

Nowe Porsche Cayenne można zamawiać od dziś, natomiast pierwsze auta trafią do klientów jeszcze w lipcu 2023 roku.

Czytaj również:

Porsche Cayenne S – test. Jest rewelacyjne, ale ta wersja nie ma ani odrobiny sensu

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać