Wiadomości

Możesz już zamówić nową Toyotę Yaris Cross. Sprint od zera do setki zajmuje jej dokładnie zero sekund

Wiadomości 15.01.2024 90 interakcji

Możesz już zamówić nową Toyotę Yaris Cross. Sprint od zera do setki zajmuje jej dokładnie zero sekund

Piotr Barycki
Piotr Barycki15.01.2024
90 interakcji Dołącz do dyskusji

Nowa Toyota Yaris Cross trafiła już do Polski i można składać na nią zamówienia. Setkę osiągniesz rekordowo szybko, bo dokładnie w zero sekund – przynajmniej jeśli mówimy o cenie.

Ewentualnie tyle, ile będziecie potrzebować na pobranie PDF z nowym cennikiem i otwarcie go. Yaris Cross za mniej niż 100 000 zł zniknął bowiem całkowicie z gry.

Nowy Yaris Cross – co nowego?

Dla szybkiego przypomnienia – przede wszystkim: nowy układ napędowy (130 KM), generujący więcej koni mechanicznych i wyższy moment obrotowy, a co za tym idzie, także i lepsze osiągi. Do tego dochodzi m.in. lepsze wyciszenie, poprawione multimedia, a także drobne zmiany w osprzęcie dotyczącym bezpieczeństwa.

To teraz przejdźmy do cennika.

Nowy Yaris Cross – cena

109 900 zł – taka kwota otwiera obecny cennik, przy czym od razu trzeba zaznaczyć jedną rzecz. O ile cennik na 2023 r. obejmował zwykłą, benzynową wersję 1.5 Dynamic Force 125 KM z manualną przekładnią (96 900 zł za odmianę Comfort, Active była jeszcze tańsza), o tyle cennik na rok 2024 już takich opcji nie przewiduje. Do wyboru mamy więc tylko albo hybrydowe 1.5 o mocy 116 KM i z e-CVT, albo też 1.5, ale o mocy 130 KM, również z e-CVT. W jednym i drugim przypadku można zamówić albo napęd na przednią oś, albo na obie osie (AWD-i).

W rezultacie najtańszy Yaris Cross w bazowej wersji Active zaczyna się właśnie od niecałych 110 000 zł. Zostając przy napędzie na przód można zdecydować się jeszcze na dwa wyższe poziomy wyposażenia – Comfort (115 900 zł) albo Style (127 900 zł). Kombinacja 116 KM i AWD-i ogranicza nasz wybór do Comfort (125 900 zł) albo Style (137 900 zł).

Obstawiam przy tym, że większość osób dopłaci co najmniej do odmiany Comfort, bo znajdziemy tu i aluminiowe felgi, i regulacje odcinka lędźwiowego, i czujniki parkowania z przodu i z tyłu, i kilka innych dodatków, za które sumaryczna dopłata nie jest taka znowu wysoka.

Jeśli natomiast marzy nam się 130 KM w Yarisie Cross, to niestety szykujmy się na wydatki. Najtańszy (!) Yaris Cross z tym układem napędowym dostępny jest co najmniej w wersji wyposażenia Executive, co oznacza, że musimy wydać minimum 137 900 zł. GR Sport to z kolei 146 900 zł, a premierowa Premiere Edition – 148 900 zł. I nie jest to nawet koniec cennika.

Powyżej znajduje się bowiem to samo, ale w wersji z napędem na obie osie, czyli dopłatą w wysokości 10 000 zł. O dziwo nie można połączyć Yarisa AWD-i z GR Sport, wiec do wyboru mamy albo Executive (147 900 zł), albo Premiere Edition za dość radykalne 158 900 zł.

Co sprawia, że trochę nie wiem, jak zakończyć tekst, w którym pojawiła się informacja o Yarisie Cross za blisko 160 000 zł. Jasne, że to wersja specjalna, z 18-calowymi felgami, systemem kamer 360 stopni, HUD-em i podobnymi gadżetami, ale to jednak 160 000 zł. Jeśli też nie wiecie, jak na to zareagować, możecie poczytać więcej o Yarisie Cross:

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać