Wiadomości

Nissan Note Aura Nismo – hot hatch, ale nie taki jak myślisz

Wiadomości 17.08.2021 169 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 17.08.2021

Nissan Note Aura Nismo – hot hatch, ale nie taki jak myślisz

Adam Majcherek
Adam Majcherek17.08.2021
169 interakcji Dołącz do dyskusji

Toyota ma Yarisa GRMN, Hyundai i20 N, Nissan też by chciał mieć sportowego malucha – zrobił więc Note’a w wersji Nismo.

Szybki, przednionapędowy Hyundai I20 N ma 204 KM, szperę i waży 1190 kg. Toyota Yaris GRMN ma 261 KM i napęd na cztery koła. I20 N robi setkę w 6,7 s, Yaris – w 5,5 s. Oba maluchy wyglądają dziarsko i potrafią zaskoczyć na drodze.

Nissan nie mógł przejść obok nich obojętnie i stworzył własnego hot haczyka – model Note Aura w wersji Nismo

Nismo, czyli Nissan Motorsports, to performance’owy oddział Nissana na wzór N w Hyundaiu, GRMN w Toyocie, M w BMW, F w Lexusie, RS w Audi, AMG w Mercedesie i innych literek u kolejnych producentów. Spod ręki jego inżynierów wychodziły najbardziej dopracowane wersje sportowych modeli Nissana, takich jak Skyline GT-R, GT-R, 350Z czy 370Z. Powstało nawet coś takiego jak Juke-R 2.0 z silnikiem z GT-R-a o mocy 600 KM. Nic dziwnego, że posiadając takie zasłużone, zbrojne ramię firma szykuje kolejne modele z legendarnym oznaczeniem.

Oto najnowszy z nich – Note Aura Nismo:

Nissan Note Aura Nismo

Podczas prac nad tą wersją inżynierowie Nismo starali się tchnąć w auto ducha wyścigowego bolidu Formuły E. Stąd charakterystyczna, czerwona dokładka przedniego zderzaka, czy tylny dyfuzor z wbudowanym światłem przeciwmgłowym. Dodatkowe elementy poprawiają własności aerodynamiczne i np. zwiększają docisk do podłoża, gdy auto porusza się z wysokimi prędkościami.

Nissan Note Aura Nismo

Sportowy charakter przeniesiono też do wnętrza

Mamy więc kierownicę z czerwonym paskiem na godzinie dwunastej, dopracowane fotele Recaro z poprawionym trzymaniem bocznym, zaprojektowane tak, jakby miały pozwalać na montaż pięciopunktowych pasów bezpieczeństwa. Wszystko po to, by podczas kierowca mógł jak najlepiej wczuć się w auto podczas dynamicznej jazdy.

Nissan Note Aura Nismo

Dynamicznej na tyle, na ile pozwala dopracowany układ napędowy

Jak na sportowy model przystało, Note Nismo może pochwalić się wyjątkowymi osiągami. Prawdopodobnie. Jego silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra współpracuje z elektrycznym w ramach systemu e-Power. Oznacza to, że działa on jako generator prądu, a koła napędza silnik elektryczny, czerpiący energię z akumulatora o niewielkiej pojemności. To układ podobny do tego, który Honda zastosowała w hybrydowej odmianie modelu CR-V. Jednostka spalinowa ma 82 KM mocy i 103 Nm momentu obrotowego, a w połączeniu z elektrykiem cały układ osiąga 136 KM i 300 Nm. To przekłada się na osiągi, których Nissan w specyfikacji technicznej nie podaje, ale nie ma się co martwić, bo w informacji prasowej doprecyzowuje, że przyspieszenie „sprosta oczekiwaniom fanów Nismo i prawdziwych miłośników jazdy”. Kto wie, może będzie tak dobrze jak w BMW M8 Competition, które pod stopą red. prowadzącego pokazywało 100 km/h niemal natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia? Niestety – nie będzie nam dane tego sprawdzić, bo Note Aura Nismo to model wyłącznie na rynek japoński. Musimy się pocieszyć Yarisem GRMN i I20 N.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać