Wiadomości

Łada wie, co jest w modzie. Oto Niva w kamuflażu

Wiadomości 10.04.2018 1 interakcja
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 10.04.2018

Łada wie, co jest w modzie. Oto Niva w kamuflażu

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz10.04.2018
1 interakcja Dołącz do dyskusji

Wiecie, że moro jest bardzo modne w tym sezonie? Do tego wniosku doszli też producenci Łady, ponieważ teraz dostępna jest także Łada Niva w kamuflażu. Trzeba tylko trochę dopłacić.

Łada Niva wyglądem praktycznie nie odbiega wizualnie od tego, jak wyglądała w 1977 r. Wtedy to pierwszy egzemplarz tego kultowego auta zjechał z linii montażowej.

W tym roku jednak Niva doczekała się kilku nowych elementów wyposażenia (w tym klimatyzacji!) oraz nowej nazwy: teraz funkcjonuje jako Łada 4×4.

A może w kamuflażu?

Rosyjski producent samochodów, który należy do spółki AvtoVAZ, wpadł na – w sumie wydawałoby się, że oczywisty – pomysł. Teraz Nivę można mieć także w fabrycznym lakierze moro. Czarno-zielona-szara kolorystyka w połączeniu z czarnymi aluminiowymi felgami prezentuje się naprawdę ciekawie i przyciąga wzrok.

Ta wersja kolorystyczna kosztuje dodatkowe 29 tys. rosyjskich rubli (czyli 406 euro lub 499 dol.). Wędkarze, miłośnicy wycieczek w teren czy militarnych klimatów powinni być zadowoleni.

Ale są też inne wersje kolorystyczne…

Jeśli nie macie ochoty na wersję Łady Nivy w kamuflażu, możecie zdecydować się na wersję w klasycznym kolorze. Do wyboru jest też kilka wersji nadwozia, zarówno 3- jak i 5-drzwiowych. Innymi słowy – dla każdego coś dobrego.

Ładę 4×4 napędza 1,7-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem paliwa. Stacyjka wciąż znajduje się po lewej stronie kolumny kierowniczej, włącznik świateł awaryjnych po prawej. Klasyka nie wymaga zmian.

Niva podbiła rynki.

Łada Niva zadebiutowała 5 kwietnia 1977 roku, a jej produkcja trwa do teraz. W dodatku w tym czasie jedyne zmiany objęły jednostki napędowe, klapę bagażnika i wykończenie wnętrza.

Początkowo Niva miała być autem, które podbije tereny wiejskie, ale pokochali ją także mieszkańcy rosyjskich miast. A potem jej sława przekroczyła granice Rosji.

W latach 80. XX wieku samochód powstawał także w wersji z kierownicą po prawej stronie, dzięki czemu trafiał na rynki Japonii i Wielkiej Brytanii. Auto trafiło w sumie do rąk 530 tys. nabywców poza Rosją.

No dobra, z tymi trendami w modzie to trochę się wygłupiamy. Stara poczciwa Niva była znana jako „auto leśników”, więc kamuflaż jako opcja lakieru nawiązuje do tej właśnie funkcji. Nie ma to nic wspólnego z branżą fashion.

Ale pomarzyć wolno, prawda?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać