Wiadomości

Oto najmocniejsze BMW w historii. Poznasz je po czerwonych obwódkach i spalaniu poniżej dwóch litrów

Wiadomości 12.04.2023 76 interakcji

Oto najmocniejsze BMW w historii. Poznasz je po czerwonych obwódkach i spalaniu poniżej dwóch litrów

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski12.04.2023
76 interakcji Dołącz do dyskusji

BMW XM Label Red to najmocniejszy samochód bawarskiej marki w historii. Przez przypadek wyszedł również najbrzydszy. Podejrzewam, że powstało w ramach projektu wyrównywania szans, współfinansowanego przez Unię Europejską. 

HEJTUJESZ BO CIĘ NIE STAĆ! Oczywiście, podobnie jak i ciebie, mój drogi czytelniku. Gdy po raz pierwszy zobaczyłem na zdjęciach BMW XM to nie mogłem uwierzyć, że został dopuszczony do produkcji. Później przyszło zrozumienie – ten samochód musi być brzydki i wulgarny, bo jest manifestacją stanu posiadania oraz swoistej bezkompromisowości właściciela. Pierwsze egzemplarze już jeżdżą po ulicach i jeżeli wierzyć opiniom z internetu – na żywo jest jeszcze brzydszy. W trakcie premiery podstawowej wersji BMW XM producent zapowiedział, że za kilka miesięcy wypuści wzmocniony model. Jak zapowiedział, tak zrobił.

bmw xm label red

Dla przypomnienia: BMW XM ma 653 KM i 800 Nm momentu obrotowego, które osiąga z 4,4-litrowego silnika V8 i silnika elektrycznego. Pierwsza setka pojawia się po 4,3 s. Wersja wzmocniona jest jeszcze potężniejsza.

bmw xm label red

BMW XM Label Red ma 748 KM i 1000 Nm momentu obrotowego

Czyni go to najmocniejszym BMW w historii marki. Silnik spalinowy ma tutaj moc 585 KM, a silnik elektryczny 197 KM. Moc trafia na wszystkie koła za pomocą 8-stopniowej skrzyni M Steptronic, ale jak podaje BMW, większość trafia na tył, dzięki czemu auto ma delikatnie tylnonapędową charakterystykę. Do 100 km/h samochód rozpędza się w 3,8 s, prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale dzięki pakietowi M Driver można przesunąć ogranicznik do 290 km/h. Zawieszenie BMW Label Red ma sobie poradzić w każdych warunkach. Pomagają w tym elektronicznie sterowane amortyzatory, aktywna stabilizacja przechyłów bocznych oraz aktywny układ kierowniczy.

Potężne proporcje dynamicznego Sports Activity Vehicle łączą się tu z ekstrawertycznym wyglądem zewnętrznym z dużymi powierzchniami, wyrazistymi liniami i stylistyką przodu opracowaną wyłącznie dla modeli BMW z segmentu luksusowego. To nie zlepek losowych wyrazów, tylko cytat z informacji prasowej. I faktycznie BMW XM Label Red jest ekstrawertyczne i to bardzo. Czerwona obramówka nerek i szyb bocznych rzuca się w oczy z daleka.

bmw xm label red

W środku również znajdziemy sporo czerwonych dodatków.

bmw xm label red

Nawet fotele są dwukolorowe:

Teraz czas na test na inteligencję

Ile litrów benzyny na 100 km może spalać 2,8-tonowy SUV, który ma 748 KM pod maską? Otóż według producenta zaledwie 1,7 l i 34 kWh prądu (co ciekawe – akumulator ma 25,7 kWh pojemności). Czy w BMW pracują inżynierowie, którzy ukończyli Hogwart? A może ten samochód pokazuje bezsens pomiarów w cyklu WLTP? Odpowiedź może zaskoczyć.

bmw xm label red

Na szczęście powstanie tylko 500 egzemplarzy tego maszkarona. Podejrzewam, że wszystkie znalazły już swoich nabywców. Trochę smuci mnie to, że tytuł najmocniejszego BMW w historii wędruje do SUV-a, a nie do jakiegoś pięknego coupe. Takie czasy. A tak swoją droga – pomimo tego, że jest to najmocniejsze drogowe BMW w historii, to jest jednym z wolniejszych. Fizyki nie da się w pełni oszukać. Nawet BMW X5 M jest szybsze.

Czytaj również:

BMW M1 kończy 40 lat. Świetny samochód, który miał pecha

bmw

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać