Uncategorized

Oto Alfa Romeo Miliano. Przy tym SUV-ie pragniesz budzić się rano

Uncategorized 10.04.2024 108 interakcji

Oto Alfa Romeo Miliano. Przy tym SUV-ie pragniesz budzić się rano

Piotr Barycki
Piotr Barycki10.04.2024
108 interakcji Dołącz do dyskusji

Alfa Romeo Milano nareszcie zadebiutowała oficjalnie, aczkolwiek prawie wszystko wiedzieliśmy już przed premierą. Teraz jednak możemy uzupełnić informacje i przyjrzeć się nowemu crossoverowi na nieco bardziej wdzięcznych zdjęciach.

I żeby trochę zamazać umiarkowanie dobre wrażenia po wczorajszym przeddebiuciu, tak wygląda nowa Alfa Romeo Milano:

Jest… nie tak źle, choć możliwe, że kwestia czerwonego lakieru – w końcu wczorajsze przecieki też były bardziej łaskawe właśnie dla tej odmiany.

Zerknijmy jeszcze na wersję ciemniejszą:

Wciąż bardzo nieźle, aczkolwiek grill w tej wersji jest chyba nawet jeszcze bardziej kontrowersyjny niż ten, który widzieliśmy wcześniej na zdjęciach. Ale dobrze, będzie się o co kłócić w redakcji i poza nią.

Zdecydowanie trzeba też przyznać Alfie Romeo, że nie zdecydowano się tutaj na pójście na łatwiznę i mimo pokrewieństwa z Jeepem i Fiatem, Alfa Romeo Milano nie wygląda jak żaden z tych modeli. Tak, to dalej malutki crossoverek, a nie np. wyśniony przez internety następca 166 czy Giulia kombi, ale nie wyszło to ostatecznie źle.

Na pewno – przynajmniej przez jakiś czas – nikt nie przejdzie obok tego samochodu obojętnie. I może o to chodziło.

Alfa Romeo Milano – co wiemy poza tym?

W sumie to, co już wiedzieliśmy albo można się było domyślić. Długość auta wynosi 4,17 m, szerokość to 1,78 m, natomiast wysokość – zaledwie 1,5 m. Alfa Romeo chwali się też „największym bagażnikiem w tym segmencie” (dla wersji elektrycznej), czyli 400 l:

Na liście wyposażenia nie zabraknie też m.in. matrycowych reflektorów LED, cyfrowych zegarków i wyświetlacza systemu multimedialnego (jeden i drugi – 10,25″), systemem zautomatyzowanego parkowania, bezkluczykowym dostępem do auta czy zdalną obsługą wybranych funkcji samochodu z poziomu aplikacji.

Alfa Romeo Milano – co pod maską?

W wersji elektrycznej, czyli Milano Elettrica, do wyboru będą dwie opcje – 156 KM, które znamy już z wielu produktów koncernu Stellantis, i… 240 KM, które do tej pory zapowiedziano wyłącznie w modelu Abarth 600. Jedna i druga odmiana otrzyma pakiet akumulatorów o pojemności 54 kWh, który w słabszym Milano ma zaoferować zasięg do 410 km (WLTP). Maksymalna moc ładowania – 100 kW.

W Polsce jednak prawdopodobnie dużo większe zainteresowanie wzbudzi spalinowe Milano Ibrida, z 48-woltową instalacją i trzycylindrowym silnikiem 1.2. Moc w tym przypadku będzie wynosić 136 KM i do wyboru będą wersje z napędem na przód albo na obie osie.

Do sprzedaży na start trafi też specjalna wersja Milano Speciale – elektryczna albo hybrydowa – wyróżniająca się m.in. matowymi wykończeniami w czerwonym kolorze, 18-calowymi felgami, wstawkami z winylu i specjalnej tkaniny we wnętrzu, fotelem kierowcy z masażem, wielokolorowym oświetleniem wnętrza, kamerą cofania 180 stopni i elektrycznie sterowaną pokrywą bagażnika.

Niestety nie znamy jeszcze cen, ale zapewne jest to tylko kwestia czasu.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać