Wiadomości

Są już polskie ceny Skody Enyaq. Elektryczny SUV od 182 300 zł

Wiadomości 13.01.2021 278 interakcji

Są już polskie ceny Skody Enyaq. Elektryczny SUV od 182 300 zł

Piotr Barycki
Piotr Barycki13.01.2021
278 interakcji Dołącz do dyskusji

Chyba że chcemy wersję z większym zasięgiem – wtedy zapłacimy co najmniej 211 700 zł.

Tym samym mamy chyba do czynienia z pierwszą w historii Skodą, która kosztuje na start ponad 200 000 zł – wprawdzie w tej wzmocnionej wersji, ale jednak.

Skoda Enyaq – cena w Polsce

Do wyboru są dwie wersje napędowe:

  • Skoda Enyaq 60 – od 182 300 zł
  • Skoda Enyaq 80 – od 211 700 zł

Tak pierwsza, tańsza, oferuje zasięg teoretyczny na poziomie 412 km (akumulator 58 kWh), natomiast ta druga – do 536 km (akumulator 77 kWh). Różnią się też przyspieszeniem do 100 km/h (8,7 vs 8,5 s). W obu przypadkach moc przekazywana jest na tylną oś.

Skoda Enyaq – wersje wyposażenia

O dziwo… nie ma ich jako takich. Wyposażenie jest bezpośrednio powiązane z tym, czy wybierzemy 60 czy 80. I tak w 60 dostaniemy w standardzie m.in.:

  • Front Assist
  • Zestaw naprawczy
  • Turn Assist
  • KESSY GO – system bezkluczykowego uruchamiania samochodu
  • Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu wraz z kurtynami powietrznymi, poduszka centralna, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu
  • Lane Assist
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Reflektory LED Basic
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Możliwość ładowania prądem przemiennym do 11 kW (gniazdo Type 2)
  • Możliwość ładowania prądem stałym do 50 kW
  • Oświetlenie Ambiente
  • Pakiet Infotainment Basic
  • Dywaniki tekstylne
  • 2-ramienna skórzana kierownica
  • Podłokietnik z przodu
  • Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość
  • Podłokietnik z tyłu
  • Automatycznie ściemniające się bezramkowe lusterko wsteczne
  • Gniazdo 12V
  • System Infotainment 13″
  • 8 głośników
  • Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
  • Bluetooth
  • CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • Połączenie alarmowe
  • Obsługa głosowa
  • DAB (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
  • 2 gniazda USB-C z przodu
  • Tylne światła LED Basic
  • Obręcze ze stopów lekkich PROTEUS 19″
  • Relingi dachowe czarne
  • Światła do jazdy dziennej

Odmiana 80 dodaje do tego m.in. system wyboru trybów jazdy, podgrzewaną kierownicę z manetkami do zmiany poziomu rekuperacji i… kamerę cofania.

Skoda Enyaq – opcje

Jeśli chodzi o kolory – do wyboru jest 7 lakierów metalizowanych i jeden niemetalizowany (przewspaniały Błękit Energy – za darmo). Felgi? Od 19″ (bez dopłaty), przez 20″ (2900 zł), po 21″ (6400 zł).

Do wyboru jest też cały szereg wykończeń wnętrza, przy czym z jakiegoś powodu w konfiguratorze zamiast podglądu danej opcji, są miniaturki… wnętrz mieszkań. Rozumiem nawiązanie, ale to chyba ktoś za bardzo się starał.

Oczywiście większość z tych wariantów wymaga dopłaty i to słonej. Darmowy jest tylko loft (i chyba nie dostaje się roweru z miniaturki). W pozostałych przypadkach trzeba zapłacić:

  • Lodge – 3000 zł
  • Lounge – 6450 zł
  • ecoSuite – 8900 zł
  • Suite Soul – 7450 zł

Symboliczne, że wersja z dopiskiem eco jest bezkonkurencyjnie najdroższa.

Na liście opcji dla wersji 60 znajdziemy natomiast m.in.:

  • Pakiet Assisted Drive Basic (3900 zł) i Plus (5200 zł) – w pierwszym jest adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, w drugim m.in. PREDICTIVE ADAPTIVE CRUISE CONTROL z TRAFFIC JAM ASSIST (WSZYSTKO WIELKIMI)
  • dach panoramiczny za 4700 zł
  • pakiet Climate Basic za 2300 zł – m.in. podgrzewane przednie fotele (?!) i trójstrefowa klimatyzacja
  • pakiet Comfort Seats Basic za 2500 zł – elektrycznie sterowane fotele z elektryczną regulacja podparcia lędźwiowego
  • pakiet Drive Sport Basic za 2750 zł – trójramienna kierownica, progresywny układ kierowniczy, wybór profilu jazdy
  • hak holowniczy – 4400 zł
  • pompa ciepła – 5700 zł
  • pakiet infotainment za 4200 zł – taki to pakiet, że jest w nim tylko HUD
  • opcja ładowania DC 100 kW – 2500 zł
  • pakiet Drive Sport Plus za 6100 zł – m.in. adaptacyjne zawieszenie

Wersja 80 ma mniej więcej te same opcje, przy czym w niektórych przypadkach różnią się ceną. Przykładowo 80 ma już system wyboru trybów jazdy, więc pakiet Sport Basic kosztuje 1150 zł.

A gdyby ktoś sugerował, że 182 300 zł to dużo jak za taki samochód, to Volkswagen ID.4 – przynajmniej w wersji 1ST – startuje od 202 390 zł. Chociaż wiele to raczej nie zmienia…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać