Są już polskie ceny Skody Enyaq. Elektryczny SUV od 182 300 zł
Wiadomości 13.01.2021Chyba że chcemy wersję z większym zasięgiem – wtedy zapłacimy co najmniej 211 700 zł.
Tym samym mamy chyba do czynienia z pierwszą w historii Skodą, która kosztuje na start ponad 200 000 zł – wprawdzie w tej wzmocnionej wersji, ale jednak.
Skoda Enyaq – cena w Polsce
Do wyboru są dwie wersje napędowe:
- Skoda Enyaq 60 – od 182 300 zł
- Skoda Enyaq 80 – od 211 700 zł
Tak pierwsza, tańsza, oferuje zasięg teoretyczny na poziomie 412 km (akumulator 58 kWh), natomiast ta druga – do 536 km (akumulator 77 kWh). Różnią się też przyspieszeniem do 100 km/h (8,7 vs 8,5 s). W obu przypadkach moc przekazywana jest na tylną oś.
Skoda Enyaq – wersje wyposażenia
O dziwo… nie ma ich jako takich. Wyposażenie jest bezpośrednio powiązane z tym, czy wybierzemy 60 czy 80. I tak w 60 dostaniemy w standardzie m.in.:
- Front Assist
- Zestaw naprawczy
- Turn Assist
- KESSY GO – system bezkluczykowego uruchamiania samochodu
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu wraz z kurtynami powietrznymi, poduszka centralna, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu
- Lane Assist
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
- Kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania
- Czujniki parkowania z tyłu
- Reflektory LED Basic
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Możliwość ładowania prądem przemiennym do 11 kW (gniazdo Type 2)
- Możliwość ładowania prądem stałym do 50 kW
- Oświetlenie Ambiente
- Pakiet Infotainment Basic
- Dywaniki tekstylne
- 2-ramienna skórzana kierownica
- Podłokietnik z przodu
- Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość
- Podłokietnik z tyłu
- Automatycznie ściemniające się bezramkowe lusterko wsteczne
- Gniazdo 12V
- System Infotainment 13″
- 8 głośników
- Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
- Bluetooth
- CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
- Połączenie alarmowe
- Obsługa głosowa
- DAB (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
- 2 gniazda USB-C z przodu
- Tylne światła LED Basic
- Obręcze ze stopów lekkich PROTEUS 19″
- Relingi dachowe czarne
- Światła do jazdy dziennej
Odmiana 80 dodaje do tego m.in. system wyboru trybów jazdy, podgrzewaną kierownicę z manetkami do zmiany poziomu rekuperacji i… kamerę cofania.
Skoda Enyaq – opcje
Jeśli chodzi o kolory – do wyboru jest 7 lakierów metalizowanych i jeden niemetalizowany (przewspaniały Błękit Energy – za darmo). Felgi? Od 19″ (bez dopłaty), przez 20″ (2900 zł), po 21″ (6400 zł).
Do wyboru jest też cały szereg wykończeń wnętrza, przy czym z jakiegoś powodu w konfiguratorze zamiast podglądu danej opcji, są miniaturki… wnętrz mieszkań. Rozumiem nawiązanie, ale to chyba ktoś za bardzo się starał.
Oczywiście większość z tych wariantów wymaga dopłaty i to słonej. Darmowy jest tylko loft (i chyba nie dostaje się roweru z miniaturki). W pozostałych przypadkach trzeba zapłacić:
- Lodge – 3000 zł
- Lounge – 6450 zł
- ecoSuite – 8900 zł
- Suite Soul – 7450 zł
Symboliczne, że wersja z dopiskiem eco jest bezkonkurencyjnie najdroższa.
Na liście opcji dla wersji 60 znajdziemy natomiast m.in.:
- Pakiet Assisted Drive Basic (3900 zł) i Plus (5200 zł) – w pierwszym jest adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, w drugim m.in. PREDICTIVE ADAPTIVE CRUISE CONTROL z TRAFFIC JAM ASSIST (WSZYSTKO WIELKIMI)
- dach panoramiczny za 4700 zł
- pakiet Climate Basic za 2300 zł – m.in. podgrzewane przednie fotele (?!) i trójstrefowa klimatyzacja
- pakiet Comfort Seats Basic za 2500 zł – elektrycznie sterowane fotele z elektryczną regulacja podparcia lędźwiowego
- pakiet Drive Sport Basic za 2750 zł – trójramienna kierownica, progresywny układ kierowniczy, wybór profilu jazdy
- hak holowniczy – 4400 zł
- pompa ciepła – 5700 zł
- pakiet infotainment za 4200 zł – taki to pakiet, że jest w nim tylko HUD
- opcja ładowania DC 100 kW – 2500 zł
- pakiet Drive Sport Plus za 6100 zł – m.in. adaptacyjne zawieszenie
Wersja 80 ma mniej więcej te same opcje, przy czym w niektórych przypadkach różnią się ceną. Przykładowo 80 ma już system wyboru trybów jazdy, więc pakiet Sport Basic kosztuje 1150 zł.
A gdyby ktoś sugerował, że 182 300 zł to dużo jak za taki samochód, to Volkswagen ID.4 – przynajmniej w wersji 1ST – startuje od 202 390 zł. Chociaż wiele to raczej nie zmienia…