Wiadomości

Tuner od krzykliwych BMW zabrał się za klasyczną Lancię Deltę HF Integrale. Już się boję…

Wiadomości 16.07.2023 40 interakcji

Tuner od krzykliwych BMW zabrał się za klasyczną Lancię Deltę HF Integrale. Już się boję…

40 interakcji Dołącz do dyskusji

Manhart zasłynął kreacjami zbyt mocnych BMW ze złotymi dodatkami, a teraz wziął na warsztat wyjątkowego klasyka. Czy Lancia Delta HF Integrale po przebudowie w Wuppertal ma sens?

Niemiecki Manhart to specjaliści od BMW. Najczęściej dokładają im złote pasy, głośne wydechy i dodają koni mechanicznych. Firma ma swoich zwolenników, ale umówmy się – ich dzieła niezbyt nadają się na spotkania motoryzacyjnych gentlemanów. Co innego Lancia Delta HF Integrale – to prawdziwy, błękitnokrwisty, rajdowy, włoski klasyk. Esencja śródziemnomorskiej szkoły szybkiej jazdy i symbol wspaniałych czasów, kiedy rajdy były jeszcze popularne. I gdzie tutaj Manhart? Ja nie wiem, ale stało się. Firma z Nadrenii Północnej-Westfalii twierdzi, że przygotowała coś specjalnego – oto Manhart Integrale 400.

Manhart Lancia Delta

Lancia Delta Manhart

Opis Integrale 400 na stronie tunera zaczyna się słowami, że włoska Lancia jest dziś cieniem siebie i jedyne, co można zrobić, to wspominać jej dobre lata. Czasy, kiedy Włosi rozdawali karty na rajdowych OES-ach. Aby jednocześnie uczcić pamięć o nich oraz przypomnieć legendę Delty, Manhart zdecydował się odmłodzić ją w swoim dziale Classic Cars.

Manhart Lancia Delta

Integrale 400 ma kompletnie przebudowany silnik. Zamiast standardowych 200 KM motor generuje obecnie aż 375 KM i 550 Nm. Tuner osiągnął taką moc poprzez kompleksową przebudowę jednostki napędowej. Nowe są kute tłoki i korbowody, zmienił się kolektor ssący, do którego powietrze pcha większe turbo, a w głowicy pracują wałki rozrządu marki Catcams. Projekt uzupełniła wydajna pompa paliwowa firmy Bosch, nowe chłodnice i wentylatory oraz kompletny 3,5-calowy wydech z dwiema końcówkami rur wydechowych o średnicy 80 milimetrów.

Silnik to serce maszyny, ale żeby mogło się wykazać, to trzeba dopasować pozostałe organy. W tym celu Manhart wzbogacił pięciobiegową manualną skrzynię biegów o sprzęgło Sachs oraz komponenty z N-grupowej przekładni. Seryjne zawieszenie ustąpiło miejsca gwintowanemu Variant 3 od KW Suspensions. Za wytracanie prędkości odpowiedzialne są 4-tłoczkowe zaciski Brembo z tarczami 380×28 mm na przedniej osi. Z tyłu umieszczono 2-tłoczkowe zaciski z tarczami 284×22 mm. Na stylowe felgi OZ Racing Rally Racing w kolorze Dark Graphite zostały założone opony 205/40 R17. Włoski hothatch cechuje się także regulowanym spojlerem dachowym Manhart Evo – jest spory, ale tutaj taki pasuje.

Lancia Delta Manhart zmieniła kolor na ciemną zieloną satynę z grafitowymi dodatkami – jest nowocześnie, ale ze smakiem. Z kolei wnętrze, w tym fotele przednie Recaro, ma nową tapicerkę ze skóry i Alcantary. Poza tym kierowca ma do dyspozycji nową dźwignię zmiany biegów oraz sportową kierownicę OMP o średnicy 350 mm.

Muszę przyznać, że Manhart się wykazał i udowodnił, że ich projekty nie muszą wyglądać jak coś dla mafioza obwieszonego złotymi łańcuchami. Integrale 400 to projekt zbudowany w duchu poszanowania dla oryginału oraz dobrego stylu – oby więcej takich!

Manhart Lancia Delta

Czytaj dalej:

Manhart MHX6 700 WB to bardzo brzydki tuning bardzo ładnego BMW X6 M. PO CO TAM GRANIT?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać