Ciekawostki

Zaglądamy do rosyjskiego konfiguratora Toyoty Camry – co można mieć i za ile?

Ciekawostki 05.04.2018 33 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 05.04.2018

Zaglądamy do rosyjskiego konfiguratora Toyoty Camry – co można mieć i za ile?

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk05.04.2018
33 interakcje Dołącz do dyskusji

Toyota Camry po wielu latach przerwy niedługo ma znowu pojawić się w Europie, w tym w Polsce. Póki co fani modelu mogą udać się po samochód do Rosji. Sprawdzamy, co można tam kupić, jakie są wersje Camry i ile trzeba za nie zapłacić.

Camry kocha prawie cały świat. Duży sedan Toyoty jest częstym gościem na drogach USA, Australii, państw Bliskiego Wschodu czy Rosji. W USA jest uznawany za niedrogi, prosty samochód dla niedużej rodziny. W Rosji jest już całkiem luksusowym pojazdem, bardzo cenionym za wytrzymałość w trudnych warunkach.

W Europie Camry nigdy się nie sprawdziło.

Brakowało mu prestiżu. Nie da się też ukryć, że poprzednie generacje modelu wyglądały dość zachowawczo i tak też się prowadziły. A na Starym Kontynencie właściwości jezdne są cenione bardziej, niż miękkie zawieszenie i bezawaryjność, z których słynie Camry. Ale Toyota planuje wprowadzić nową generację modelu na nasz rynek. Możliwe, że teraz się uda – świeże Camry wygląda nowocześnie, ma też lepiej jeździć. No i Toyota jakoś musi wypełnić miejsce po Avensisie, który prawdopodobnie nie doczeka się następcy.

Przedsmak europejskiej oferty modelu widać w Rosji.

Camry-Zewnatrz

Tam można już kupić nowe Camry. Dlatego postanowiłem sprawdzić, w jakich wersjach jest dostępne i z jakimi silnikami. Zapraszam na krótką podróż po rosyjskim konfiguratorze Toyoty.

Cennik zaczyna się obiecująco.

Najtańsze Camry można nabyć już za 1 399 000 rubli. W przeliczeniu na złotówki to trochę ponad 83 tysiące złotych. Jak za samochód, bądź co bądź, klasy wyższej to doskonała cena. Ale należy pamiętać, że ceny aut w Rosji są trochę inne, niż w Europie, a przy sprowadzeniu należy doliczyć cło, akcyzę, VAT i inne opłaty – tak, jak przy sprowadzaniu np. z USA.

Za tę cenę otrzymujemy wersję o nazwie Standard.

Camry-Standard-Zew

Ma 16-calowe felgi z oponami 205/65, biały lakier (inny wymaga dopłaty 21 000 rubli, czyli 1251 zł) i nie ma w środku dużego, dotykowego wyświetlacza. Ma jednak dwustrefową, automatyczną klimatyzację, reflektory LED (mijania i drogowe) i podgrzewanie przednich foteli oraz miejsca pod wycieraczkami.

Co ważne, w standardzie jest już automatyczna, sześciobiegowa skrzynia.

Camry-Standard-Wnetrze

Jest to klasyczna przekładnia hydrokinetyczna. Za tę cenę można kupić Camry z wolnossącym, dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM. Bak ma przyzwoite (jak na dzisiejsze czasy) 60 litrów pojemności, zaś przyspieszenie do 100 km/h zajmuje takiej Toyocie 11 sekund. Prędkość maksymalna to 210 km/h.

Jeśli chcemy mieć bogatsze wyposażenie, musimy zdecydować się na inną wersję.

Toyota, jak przystało na japońskiego producenta, nie daje klientom możliwości szerokiej konfiguracji egzemplarza, a jedynie pozwala wybierać spośród gotowych wersji. W odmianie Standard można jedynie wybrać lakier i ewentualnie dopłacić za większe (nawet 18-calowe) felgi. Opłaca się jednak dorzucić 100 000 rubli (niecałe 6000 zł) do Camry Standard Plus.

Camry-St-Plus

Wtedy zyskujemy 7-calowy, dotykowy wyświetlacz w miejscu radia. Co więcej, może on pokazywać obraz z kamery cofania, a przy parkowaniu pomogą również czujniki z przodu i z tyłu. W wyposażeniu wersji Plus znajdują się też: tempomat, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu. Dopiero tak wyposażone Camry pasuje do obecnych czasów.

Od wersji Standard Plus można wybrać 2.5 litrowy silnik.

Ma on 181 KM i pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie 9,9 s. Prędkość maksymalna pozostaje bez zmian i wynosi 210 km/h, ale za to moment obrotowy jest znacząco wyższy – zamiast 192 Nm wynosi 231. Cena Camry 2.5 to co najmniej 1 623 000 rubli, czyli niecałe 97 tysięcy złotych.

Jeśli ktoś chce mieć jeszcze lepsze wyposażenie, może wybrać odmianę Classic.

Camry-Klassik-Wn-Jasne
Classic wymaga dopłaty 50 tysięcy rubli. To już wersja, która pasuje do klasy wyższej. Pojawia się w niej skórzana tapicerka, a fotele są sterowane elektrycznie. Fotel kierowcy ma także elektrycznie sterowane podparcie lędźwiowe. Można wybierać między czarną a beżową kolorystyką wnętrza – ta druga dobrze komponuje się z drewnianymi wstawkami. Co ciekawe, standardem w tej odmianie nadal są zaledwie 16-calowe alufelgi – ale na rosyjskich drogach pogoń za wielkimi kołami nie ma sensu.

Kolejna w cenniku jest wersja Elegance Safety.

Camry-Tyl

Tutaj jedynym dostępnym silnikiem jest 2.5. Nazwa tej wersji bierze się od seryjnego pakietu Toyota Safety Sense, który obejmuje m.in. system ostrzegania przed zderzeniem wraz z modułem wykrywania pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat, czy układ rozpoznawania znaków drogowych.

Oprócz tego, Camry Elegance Safety ma w wyposażeniu m.in. podgrzewaną kierownicę i system dostępu bezkluczykowego. Pojawiają się tutaj również 17-calowe obręcze. Cena takiego auta to co najmniej 1 839 000 rubli, czyli niecałe 110 tysięcy złotych.

Wersja Prestige Safety jest droższa o 112 tysięcy rubli.

 Camry-Profil

Ta dopłata oznacza, że auto wyjedzie z salonu aż na 18-calowych felgach. Zyska też nawigację, o cal większy wyświetlacz dotykowy i nagłośnienie JBL, a także reflektory LED z tyłu.

„Zabawa” zaczyna się od wersji Lux Safety.

A to dlatego, że można ją zestawić z jednostką 3.5 V6. Taki motor współpracuje z 8-biegowym automatem, ma 249 KM i pozwala na osiągnięcie 100 km//h w 7,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Wersja Lux Safety ma też m.in. trójstrefową klimatyzację i wentylowane przednie fotele, choć te są dostępne tylko dla silnika 2.5. Najtańsze Camry 3.5 kosztuje 2 166 000 rubli (129 000 zł).

Cennik zamyka wersja Executive Safety.

Camry-Executive

Taka Toyota Camry może mieć wyłącznie silnik 3.5. Za cenę 2 341 000 rubli (139 000 zł) dostaje się m.in. łopatki do zmiany biegów, 10-calowy wyświetlacz, system monitorowania martwego pola, funkcję automatycznego parkowania równoległego i cztery panoramiczne kamery.

W ofercie na rynek rosyjski nie ma hybrydy, choć jest ona dostępna w USA.

W Stanach można też kupić Camry w wielu innych kolorach – rosyjska gama jest skromna, składa się z czarnego, srebrnego, szarego, brązowego i dwóch typów białego. Za Oceanem można wyjechać z salonu np. bordowym, czy niebieskim egzemplarzem.

Camry-USA

Czy mamy czego zazdrościć Rosjanom?

Niestety, tak. Mogą kupić dobry, wygodny i solidny samochód, który może być napędzany nawet 3.5-litrowym V6. W dodatku ceny Camry na rynku rosyjskim są bardzo przystępne. Mam nadzieję, że gdy ten model zostanie w końcu wprowadzony do Europy, cennik również nie będzie przerażał, a najmocniejszy motor w gamie pozostanie widlastą „szóstką”.

A jaką wersję sam bym wybrał?

Gdybym konfigurował Camry w Rosji dla siebie, zdecydowałbym się na wersję 2.5 z wyposażeniem Classic. To rozsądny kompromis, bo takie auto ma już niezły silnik i wyposażenie, które pasuje do klasy wyższej – ze skórzaną tapicerką na czele. Choć oczywiście, gdyby budżet mi na to pozwalał, nie zastanawiałbym się chwili i kupił Camry 3.5. Póki jeszcze na rynku są takie silniki.

Camry-Tyl-V6

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać