Wiadomości

Jeździsz na rowerze? Uważaj na Tesle, bo one mogą nie uważać na Ciebie

Wiadomości 25.08.2021 200 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 25.08.2021

Jeździsz na rowerze? Uważaj na Tesle, bo one mogą nie uważać na Ciebie

Adam Majcherek
Adam Majcherek25.08.2021
200 interakcji Dołącz do dyskusji

Według testów zderzeniowych przeprowadzonych w Korei, Tesla Model 3 słabo radzi sobie z rozpoznawaniem rowerów.

Nie, nie chodzi o plebiscyt na rozpoznawanie marek, a o to, że elektronika Tesli nie uznaje człowieka przejeżdżającego w poprzek drogi jako zagrożenie i po prostu sobie w niego wjeżdża. Tak wyszło przynajmniej w testach KNCAP, czyli koreańskiego odpowiednika organizacji EuroNCAP.

Żeby była jasność, ogólnie Tesla Model 3 wypadła prawie świetnie

Prawie, bo wynik ogólny na poziomie powyżej 82 na 100 możliwych do zdobycia punktów powinien dać jej kwalifikację na poziomie 1, a to odpowiednik europejskich 5 gwiazdek. Tesla zdobyła 83,3 punkty, ale jednak finalnie otrzymała notę 2, czyli nasze 4 gwiazdki.

Jeśli chodzi o ochronę pasażerów – jej wynik to mistrzostwo świata. Niezależnie jak ją rozbijano, gwarantowała znakomitą ochronę zdobywając 99,6 proc. punktów. Ale gdy przyszło do oceny bezpieczeństwa pieszych oraz umiejętności unikania wypadków, Model 3 nie punktował już tak dobrze – zdobył odpowiednio 58,4 oraz 59,5 proc. punktów.

Przyczyny tych notowań można zobaczyć na poniższym materiale wideo:

Z przeszkodami, które poruszają się po tym samym ruchu, co dzieło Elona Muska, Model 3 radzi sobie znakomicie. Niezależnie od tego, czy mówimy o innym samochodzie, czy o człowieku jadącym na rowerze. Gorzej, gdy trzeba uniknąć kolizji z przeszkodą przecinającą tor jazdy auta. Testowy egzemplarz nie wyhamował przed pieszym jadąc 45 i 60 km/h,

a gdy pieszy wyszedł zza zaparkowanego auta, Tesla jadąca 45 km/h wygląda jakby zupełnie zapomniała o hamowaniu.

Jednak najbardziej rozczarowująco wypadł pojedynek z rowerzystą przecinającą drogę przed autem. Model 3 nie był w stanie wyhamować do zera przy żadnej z badanej prędkości – nawet 20 km/h.

Tesla model 3 crashtest

Zaczynał hamować i pewnie byłby w stanie ograniczyć negatywne skutki kolizji, ale całkowitemu jej uniknięciu nie sprostał. Dla porównania, świeżo testowany Hyundai Ioniq 5 zdobył w tej kategorii 95,9 proc. punktów, choć trzeba przyznać, że też nie uniknął kolizji.

Jak na samochód, który reklamuje się jako samojeżdżący i radzący sobie samodzielnie nawet w skomplikowanym ruchu ulicznym, tę próbę Model 3 zaliczył bardzo rozczarowująco.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać