Wiadomości

Sprzedaż nowych aut we Francji: nad Sekwaną pokochali nową Dacię Sandero

Wiadomości 02.08.2021 90 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 02.08.2021

Sprzedaż nowych aut we Francji: nad Sekwaną pokochali nową Dacię Sandero

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk02.08.2021
90 interakcji Dołącz do dyskusji

Sytuacja na francuskim rynku samochodów nowych nie jest wesoła, ale Dacia ma powody do radości. Sandero zostało tam królem w kategorii modeli osobowych.

Mogłoby się wydawać, że lipiec 2021 roku powinien być w kwestii sprzedaży aut nowych znacznie lepszy niż lipiec 2020. Tymczasem w statystykach z rynku francuskiego widać spory dołek. W lipcu tego roku zarejestrowano tam „tylko” 115 721 nowych samochodów, co oznacza spadek o ponad 35 proc. względem tego, co działo się dwanaście miesięcy wcześniej. W normalnym – czyli wolnym od pandemii – roku 2019, sprzedaż miesięczna sięgała 170 tysięcy egzemplarzy.

Sprzedaż nowych aut we Francji nie idzie najlepiej z kilku powodów

Po pierwsze, lipiec 2020 był tam wyjątkowo dobry ze względu na „odbicie” po pandemicznym zamknięciu i wprowadzenie atrakcyjnego programu dopłat do zakupu wozów. Po drugie, lipiec 2021 jest wyjątkowo kiepski, bo na nowe samochody trzeba długo czekać ze względu na problemy z dostępnością podzespołów do ich budowy. Wielu klientów rezygnuje i albo czeka na lepsze czasy, albo kupuje coś używanego.

Co kupują ci, którzy jednak zdecydowali się na zostawienie pieniędzy w salonie? Można by w ciemno założyć, że Francuzi najchętniej kupują auta francuskie. Rzeczywiście, choć ciekawostka jest taka, że numer jeden ma francuską technikę, ale rumuński znaczek.

nowa dacia sandero test

Sprzedaż nowych aut we Francji w lipcu: wygrywa Dacia Sandero

6186 – tylu Francuzów cieszyło się w lipcu z zakupu najnowszej odsłony Dacii Sandero. Nie podano, czy chętniej była wybierana odmiana „zwykła” czy Stepway, ale obstawiam, że pewnie jednak ta druga.

sprzedaż nowych aut we francji

Taki wynik pozwolił zająć rumuńskiemu autu pierwszą pozycję na francuskiej liście przebojów w dziale „modele”. Kolejne miejsca zajęły Peugeoty: 208, 2008 i 3008, co pozwoliło marce z lwem w logo wygrać w kategorii producentów. Na piątym uplasował się Citroen C3, a na szóstym uwielbiana przez Polaków Toyota Yaris. Na siódmym: Renault Clio (a więc Sandero zdeklasowało swojego „lepiej urodzonego” krewniaka), na ósmym Renault Captur, potem kolejna Dacia – oczywiście Duster. Pierwszą dziesiątkę zamyka Volkswagen Polo, broniąc honoru marek niemieckich we Francji. W Top 15 znalazły się jeszcze takie auta jak Peugeot 5008, Citroen C5 Aircross, Hyundai Tucson, Peugeot 308 (mocny debiut nowej generacji!) i Citroen C3 Aircross.

Jak widać, segment B ostatkiem sił broni się przed inwazją crossoverów

Peugeot 208 wygrał z 2008 o 611 egzemplarzy (5368 kontra 4757 sztuk), Clio lekko prześcignęło Captura (3053 kontra 2652 aut), no i Sandero pokonało Dustera. Taka sytuacja pewnie nie potrwa już długo.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać