Wiadomości

Tak wygląda Seat Ateca po liftingu. Sprawdzamy, co się zmieniło

Wiadomości 15.06.2020 59 interakcji
Piotr Barycki
Piotr Barycki 15.06.2020

Tak wygląda Seat Ateca po liftingu. Sprawdzamy, co się zmieniło

Piotr Barycki
Piotr Barycki15.06.2020
59 interakcji Dołącz do dyskusji

Seat zaprezentował dziś oficjalnie odświeżoną wersję modelu Ateca. A to oznacza, że czas poszukać przynajmniej 10 różnic, które pozwolą odróżnić ją od starego modelu.

Różnica numer 1: nowy Seat Ateca jest dłuższy od dotychczasowego modelu

Wprawdzie o zaledwie 18 mm (łącznie 4318 mm), ale to zawsze coś, jeśli ktoś np. uważał, że Ateca może i jest fajna, ale przydałoby się jej tak ze dwa centymetry więcej nadwozia na długość.

Pozostałe parametry, takie jak chociażby szerokość czy wysokość nie uległy zmianom.

Różnica numer 2: LED-owe oświetlenie w standardzie

I to z przodu i z tyłu. Tak samo wyposażeniem standardowym są teraz dynamiczne kierunkowskazy.

Różnica numer 3: nowy front

Tutaj model po zmianach:

A tutaj przed:

wartość rezydualna ranking

Przemodelowano więc niemal cały przedni zderzak, pozostawiając jednak większość elementów charakterystycznych na swoich miejscach, jedynie w zmienionej formie. Powiększono też oczywiście grill i zmodyfikowano jego kształt, upodabniając go tym samym np. do grilla znanego z najnowszego wcielenia Seata Leona.

Różnica numer 4: nowy tył

Tak będzie wyglądał teraz:

A tak wyglądał do tej pory:

Przy czym tutaj zmieniły się głównie końcówki wydechów, a także tylny zderzak.

Różnica numer 5: nazwa modelu na tylnej klapie zapisana innym krojem

Liczy się jako różnica!

Różnica numer 6: podgrzewana kierownica i powłoka Climacoat

Od teraz dostępne jako wyposażenie opcjonalne. Tego pierwszego tłumaczyć nie trzeba, natomiast to drugie ma odpowiadać za odmrażanie przedniej szyby – podobno pozwoli oczyścić ją z lodu czy śniegu w 2-3 minuty, bez pozostawiania smug.

Na liście dodatków pojawią się też nowe systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy.

Różnica numer 7: nowa wersja wyposażenia

Do Reference, Style i FR dołączy teraz wariant wyposażenia Xperience, czyli odmiana uterenowiona (przynajmniej wizualnie).

Różnica numer 8: 2.0 TDI 190 KM wypada z oferty

A przynajmniej tak wynika z komunikatu prasowego. Reszta gamy została odświeżona i ma teraz zapewniać m.in. mniejszy wpływ na środowisko. Nowy Seat Ateca dostępny będzie z następującymi zestawami:

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, ręczna skrzynia biegów (było: 1.0 115 KM)
  • 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
  • 2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive

Różnica numer 9: bezprzewodowy CarPlay, Android Auto i 9,2-calowy wyświetlacz plus wirtualny kokpit

Tradycjonaliści będą mogli dalej korzystać z połączenia przewodowego, a jeśli i to będzie zbyt nowoczesne, to w schowku przed pasażerem powinien zmieścić się sensownych rozmiarów atlas drogowy.

Pozostali będą mogli cieszyć się możliwościami bezprzewodowego połączenia m.in. Apple CarPlay, którego interfejs wyświetlany będzie na nowym, 9,2-calowym ekranie na środku kokpitu. System multimedialny będzie można obsługiwać także głosowo.

Różnica numer 10: 8-kierunkowa regulacja fotela kierowcy

Oczywiście elektryczna, a do tego z pamięcią.

Kiedy nowy Seat Ateca trafi do sprzedaży?

W trzecim kwartale tego roku.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać