Nowe Audi A4 Avant generacji B10 wyjechało na testy drogowe. Szykuje się duża zmiana stylistyki ostatniej spalinowej wersji tego modelu.
Audi A4 generacji B9 jest z nami już od 2015 r. i choć nadal wygląda bardzo dobrze, to nieuchronnie zbliża się do końca swojej obecności na rynku. Do tej pory znaliśmy tylko wyrywkowe informacje o następnej generacji. Wiemy już, że będzie ostatnią spalinową wersją tego modelu i pierwszą, w której równolegle będą oferowane wersje spalinowe i elektryczna. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu dwóch platform. Spalinowe modele będą zbudowane na dobrze znanej platformie MLB. Każda wersja będzie w jakiś sposób zhybrydyzowana — albo jako układ mild hybrid, albo jako plug-in. Wersja elektryczna powstanie na nowej platformie PPE (Premium Platform Electric). Zgodnie z zapowiedziami Audi nie zamierza w radykalny sposób odróżniać elektrycznej wersji do spalinowej. Każda z nich będzie dostępna jako sedan oraz jako kombi — Avant w nomenklaturze Audi. Udało się przyłapać zamaskowany egzemplarz kombi, który zdradza wiele na temat przyszłej stylistyki.
SPOTTED: New 2023 Audi A4 Avant breaks cover as testing for reinvented 3 Series rival begins https://t.co/0WcZRcjZ9l pic.twitter.com/Jr594fq2It
— Autocar (@autocar) December 7, 2021
Nowe Audi A4 Avant będzie zdecydowanie inne niż poprzednik
Wskazuje na to znacznie mniejszy grill niż w dotychczasowej „aczwóreczce”. Zmalał kosztem znacznie powiększonego dolnego wlotu powietrza. Reflektory są węższe niż w obecnej generacji. Boczne wloty powietrza, którymi powietrze kierowane jest na hamulce, stały się bardzo wąskie. Linia dachu jest bardziej zaokrąglona, dzięki czemu samochód prezentuje się znacznie dynamiczniej. Z tyłu widać wybrzuszenie, w którym skrywa się listwa LED łącząca lampy. Dwie rury wydechowe wskazują na to, że trwają testy mocniejszej wersji.
Wiemy również, że w nowym A4 nie znajdziemy już manualnej skrzyni biegów. Dostępna będzie wyłącznie przekładnia automatyczna. Według doniesień klienci będą mieli wybór pomiędzy 7 -biegowym DSG, a 8-biegowym hydrokinetykiem. Mam również dobre wieści — wersja RS4 zachowa swój silnik V6 o pojemności 2,9 l, ale będzie występował jako hybryda, dzięki czemu będzie mocniejszy niż obecna generacja. Co tam krzyczysz Mercedesie C 63 z czterema cylindrami? Będzie również dostępna elektryczna wersja RS4, zapewne z dopiskiem e-tron. Bez zmian pozostaje liczba pierścieni w Audi — cztery na masce, a piątego nie ma.
Używane Audi A4 B6 (2000-2006) – usterki, awarie, problemy. Na co uważać?