Wiadomości

Tak, to nie żart. Lancia Ypsilon właśnie doczekała się liftingu

Wiadomości 05.02.2021 288 interakcji

Tak, to nie żart. Lancia Ypsilon właśnie doczekała się liftingu

Piotr Barycki
Piotr Barycki05.02.2021
288 interakcji Dołącz do dyskusji

Nie ma jeszcze południa, a już mogę wam zagwarantować jedno – ważniejszej informacji dzisiaj nie przeczytacie. Albo bardziej szokującej. 

Jest sobie bowiem marka, o której już właściwie wszyscy zapomnieli – pojawia się głównie w kontekście tego, które marki Stellantis powinien jako pierwsze usunąć ze swojej gamy. Ewentualnie na listach top 10 marek samochodowych, które kiedyś były wielkie, a teraz nikt o nich nie pamięta. Ta marka funkcjonuje już tylko w jednym kraju, oferując tylko jeden model, który zadebiutował właściwie równo dekadę temu.

I kiedy wydawałoby się, że czas dać tej marce i temu modelowi odejść spokojnie w zapomnienie… nadjeżdża lifting. I to z przytupem.

Może trochę przesadziłem z tym przytupem.

Nowa Lancia Ypsilon po liftingu wygląda bowiem tak:

Dobra, żartowałem, to model przed liftingiem. Tak wyglada po:

Mamy więc na szczęście dokładnie to, co obiecuje w prasówce Lancia. Połączenie inspiracji z przeszłości marki i jej DNA, z kuszącym, tajemniczym i wyrafinowanym wzornictwem, przy jednoczesnym zapewnieniu nowego wyrazu. Ok, przepisałem to z prasówki. Może daruję sobie już ten fragment o zdolności do innowacji (serio, pojawia się tam coś takiego).

Najbardziej fascynującą rzeczą, która towarzyszy temu liftingowi, jest fakt, że działowi PR Lancii (albo Stellantisa) udało się na ten temat wyklepać w komunikacie prasowym ponad 10 000 znaków. Chylę czoła. I od razu zapewniam, że nie zamierzam podejmować prób rywalizacji z tym wyczynem.

Zamiast tego, tym razem zmiany liftingowe załatwimy podpunktami. W nowej Lancii Ypsilon zmieniono:

  • grill
  • przedni zderzak
  • dodano światła do jazdy dziennej LED
  • wprowadzono nowy kolor lakieru: Blu Elegante
  • wprowadzono 7-calowy ekran dotykowy z CarPlay i Android Auto
  • wprowadzono dwie nowe wersje wykończenia wnętrza
  • wprowadzono nowy materiał wykończeniowy wnętrza – Seaqual Yarn, wykonany z surowców z recyclingu
  • odświeżono gamę silnikową – wszystkie są teraz zgodne z nowymi normami (benzynowe 1.2 i 0.9, a także hybrydowe 1.0).

Jeśli więc ktoś planuje wybrać sobie Lancię Ypsilon jako temat do gry w „znajdź 10 różnic”, to generalnie nie polecam. Choć gdyby ktoś znalazł jeszcze dwie – będę zobowiązany. Redakcyjny kolega Paweł twierdzi, że nie da się tego zrobić.

– Luigi, chyba coś poskładałeś inaczej niż w instrukcji było.

Co dalej z Lancią Ypsilon?

Ależ urocza końcówka wydechu!

Jak widać – nigdzie się nie wybiera, co biorąc pod uwagę stan marki i wiek modelu, jest szokujące samo w sobie.

Szokujące są też wyniki sprzedaży tego modelu. We Włoszech, czyli na jedynym rynku, gdzie oferowany jest Ypsilon, w zeszłym roku sprzedano ponad 43 000 egzemplarzy. Nie jest to tak dobry wynik jak rok wcześniej (prawie 59 000!), ale biorąc pod uwagę pandemiczne zawirowania – i tak spektakularny wynik.

A skoro teraz Ypsilom ma nowe silniki zgodne z nowymi normami, można zacząć przyjmować zakłady, jak długo jeszcze będzie produkowany. Tym bardziej, że potencjał liftingowy jest całkiem spory – w końcu jeszcze ani razu nie zmieniono koloru wstawki w zderzaku…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać